Ujian DNA: Mayat Budak Dalam Beg Adalah Nurin |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }



Alfatihah untuk Nurin,walaupun ibu bapanya menafikan tetapi biasanya ujian DNA adalah betul.

The police have confirmed that the body found stuffed in a sports bag on Monday in Petaling Jaya is that of missing girl Nurin Jazlin Jazimin.

PETALING JAYA: Selangor police have said that DNA tests on the body found stuffed in a sports bag on Monday in Petaling Jaya show that it is that of missing girl Nurin Jazlin Jazimin.

However, the police proposed a second DNA test be conducted to confirm this after eight-year-old Nurin's parents refused to accept the positive DNA results released here on Thursday.

Selangor police chief deputy commissioner Datuk Khalid Abu Bakar said the DNA results released by the Forensics Department at about 2pm on Thursday showed a match between the DNA of both of Nurin's parents and that of the body.

Nurin had been missing since Aug 20. On Monday, police found the body of a girl stuffed in a sports bag in a shophouse at Jalan PJS1, Petaling Jaya.

At Hospital Kuala Lumpur on Thursday afternoon, Nurin's father Jazimin Abdul Jalil, 33, a taxi driver still denied the body was that of his daughter, reports BERNAMA.

"I am Nurin's father ... I know my daughter better than anyone else. My heart is saying the body is not my daughter.

"If police ask me to take the body, I will accept, I will perform the funeral rites and bury it. But I want the police to pursue the search for Nurin because I know Nurin is still safe out there," he said, speaking to reporters outside the HKL mortuary.

Jazimin added that he was sure the body was not Nurin because of the teeth and the scar that Nurin had.

According to Jazimin, Nurin's teeth did not have gaps between them and she also had a scar on her thigh.

Nurin's mother Norazian Bistaman, 35, said: "What else can I say. The DNA test shows she is my daughter. I will accept the will of God.

"As a mother, I still hope the body is not my daughter's. Which mother will accept the reality that her daughter was raped and killed brutally.

"Only God knows the extent of my sadness and grief," she said in tears.


Credit


Related Posts by Categories



1 comments

  1. Anonymous  

    September 21, 2007 at 12:01 AM

    Assalamualaikum semua,
    Memang saya terkejut sangat dengan berita itu. Sebenarnya sewaktu bapa dan ibunya Nurin keluar mencarinya.. saya dan isteri telah menaiki teksi Jazimin. Beliau kerapkali menelepon rumah bertanyakan tentang kak ngah iaitu adik Nurin ini.
    Saya dan isteri menunggu teksi hampir sejam setelah bertandang ke rumah kakak saya di wangsa maju untuk pulang ke Bukit Permai. Secara kebetulan saya juga mengenali ibunya Nurin kerana kami pernah berkerja ditempat yang sama di w.maju.
    Apa yang amat sangat saya harapkan semuga Allah dapat menyelesaikan segala kesedihan kekusutan dan apa jua yang Jazimin dan Norazian hadapi. Saya sendiri tak dapat menerima hakikat sekiranya berita ini benar. Apatah lagi Puan Norazian ibu kandung dan Jazimin bapanya sendiri. Kami sekeluarga mendoakan semuga Allah menuruhnkan hidayah buat En Jazimin sekeluarga dan kami juga amat terasa dengan apa yang telah berlaku.
    Selama lebih sepuluh tahun saya menetap di W.maju, tiada pernah lagi berlaku kes sedemikian. Di harapkan pada ibu-ibu dan bapa-bapa agar dapat mengawasi anak-nak kecil mereka kerana di luar sana payah untuk kita kenal adakah manusia ataupun haiwan. Muga warga wangsa maju dan seluruh Malaysia seluruhnya dapat sama-sama menjaga antara satu sama lain, ibaratkan anak-anak jiran sebagai anak kita sendiri, kerana jika ini berlaku pada kita, barulah kita mengerti akan ertinya seperti apa yang En Jazimin dan Norazian alami.
    Sama-samalah kita sama bedoa agar perkara ini dapat selesai segera dan mengetahui akan kebenarannya. Patikan mereka yang bertanggung jawab dapat balasan yang setimpal.
    Pada en Jazimin dan Pn Norazian.. yakinlah pada Allah ada hikmah disebaliknya dan percayalah bahwa seluruh ibu-ibu dan bapa-bapa sentiasa mendoakan kes ini selesai. Ya Allah.. bantulah hambamu ini yang lemah.

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates