Lihat dan tanda rumah melalui satelit |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }



Mungkin anda sudah tahu, mungkin tidak. Terdapat satu projek Web 2.0 yang bertujuan untuk memberi penjelasan terhadap semua tempat di atas muka bumi ini. Ia dinamakan WikiMapia dan telah dicipta oleh Alexandre Koriakine dan Evgeniy Saveliev, ilham timbul hasil memerhatikan kemampuan peta Google dan Wikipedia. Ia adalah satu projek yang menarik dan kita semua boleh ambil manfaat:

1. BOLEH LIHAT BUMBUNG RUMAH SENDIRI

2. BOLEH TANDA RUMAH DAN KONGSI MAKLUMAT


Peta Google yang asal tidak mencatatkan nama-nama bangunan atau kedai atau rumah. Oleh itu maklumatnya agak terhad. Dengan menggunakan WikiMapia berbagai maklumat tambahan boleh anda sendiri letakkan di kawasan mana saja yang anda mahu. Ianya suatu perkembangan menarik, dan dapat membantu sesiapa saja untuk berkongsi maklumat mengenai lokasi-lokasi tertentu. Sebagai contoh, jika anda mahu mengadakan majlis perkahwinan, anda boleh tandakan di manakah lokasi rumah anda, kemudian bolehlah kongsikan pautan khas berkaitan lokasi itu di WikiMapia.

3. BOLEH CARI MAKLUMAT TEMPAT YANG HENDAK DITUJU

klik di sini untuk melihat peta WikiMapia.



Related Posts by Categories



1 comments

  1. Anonymous  

    February 26, 2008 at 1:54 PM

    hanya KL ja dpt lht gan jelas. mcmn yg lain

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates