Jawa VS Melayu |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }





1) Janji Melayu @ jam Melayu merujuk kepada org Melayu yg x menepati masa & janji. Tetapi xder plak istilah janji Jawa @ jam Jawa. Ini menunjukkan Jawa adalah seorg yg menepati masa dan janji.

2) Orang Jawa skang dah advance sbb mampu hasilkan air diorang sendiri iaitu air asam jawa... .tetapi x der plak air asam Melayu.

3) Orang Melayu akan sentiasa wujud di dunia sbb berpegang kpd slogan 'Takkan Melayu hilang di dunia'... . tapi xder plak slogan 'takkan jawa hilang di dunia'. Ini menunjukkan spesies Jawa akan pupus sedikit demi sedikit.Yg paling nyata adalah lesapnya 40% penduduk Acheh kesan bencana Tsunami di mana Acheh adalah antara tempat di mana berasalnya populasi Jawa.tak?

4) Orang Jawa kebanyakannya adalah rock sbb berpegang kepada 'Jowo pun Jowo lah... .janji rock'. Mungkin kaum Melayu adalah pop rock ajer kot.

5) Antara ciri-ciri nyata Jawa ialah bermata sepet... dan Melayu pula ialah mudah lupa

6) Melayu nih terkenal sbg Melayu subsidi..tapi skang ni dah x sesuai dipratikkan... Jawa plak apa yek?... ha... Jawa ni x kenang budi... (gurau jer)

Related Posts by Categories



1 comments

  1. BLUEBIRU  

    September 26, 2008 at 5:20 PM

    Gurau-gurau jugak
    Saper yang x kenang budi plak nih?
    bahasa biar baik sikit!

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates