Kisah orang Vietnam |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }





pinjaman koperasi,blacklist pun boleh!

Sekarang ni orang Vietnam memang dah ramai kat Malaysia. Pagi tadi baru borak-borak dengan member pasal diaorang ni. Member yang pernah bekerja di sana menceritakan perangai orang Vietnam ni. Mungkin pelik bagi kita tapi perkara lumrah bagi mereka kerana dah budaya diaorang. Mungkin budaya kita yang pelik pula pada diaorang ya tak? Antara yang pelik orang Vietnam ni;

1. Kawan tu menyewa rumah 5 tingkat tetapi satu tingkat satu bilik je. Tingkat satu - dapur, tingkat dua - hall, tingkat tiga - bilik pertama dan seterusnya.

2. Setiap orang asing diwajibkan mengambil orangg tempatan Vietnam sebagai pembantu rumah dan diwajibkan bawa diaorang walau ke kedai runcit. Kena belanja la tu..

3. Dasar pemerintahan Vietnam adalah demokrasi tapi stail komunis masih dijalankan.

4. Penagih dadah yang ditangkap kali ketiga akan dihukum tembak.

5. Orang Vietnam ni berani-berani dan menggunakan otak, sebab tu diaorang menang dengan Amerika pada perang dahulu. Askar Amerika dilemahkan dengan dadah dan perempuan.

6. Setiap haiwan yang tulang belakang menghadap ke langit - boleh dimakan. Sebab tu anjing ke kucing, cicak pun diaorang makan.

7. Orang Vietnam tak layan Bahasa Inggeris.

Di bawah ialah fenomena biasa di Vietnam.. ala-ala sarkis gitu...



Untuk lain-lain gambar boleh didapati di STRANGE PICTURES - only in Vietnam!

Related Posts by Categories



0 comments

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates