Roti: Antara Bahaya dan Keperluan... |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }





pinjaman koperasi,blacklist pun boleh!



Kebanyakan roti dan ban yang dijual di sini melanggar undang-undang dengan sewenang-wenangnya, ia mengandungi terlalu banyak bahan pengawet yang dipanggil asid propionik, walaupun dibenarkan di bawah undang-undang makanan kita, mestilah tidak melebihi paras yang ditetapkan oleh undang-undang.

Dalam ujian yang dijalankan oleh CAP baru-baru ini ke atas pelbagai jenis roti yang dibeli di Pulau Pinang dan Kuala Lumpur, termasuklah roti bantal dan beraneka jenis ban (termasuklah yang dihidangkan dan digunakan sebagai burger dalam rangkaian makanan segera), didapati sehingga 92% mengandungi asid propionik dalam jumlah sehingga 5 kali daripada yang dibenarkan oleh undang-undang.

Di bawah Peraturan Makanan 1985, roti dibenarkan mengandungi asid propionik, dan sodium, potassium atau garam kalsium dalam jumlah yang mestilah tidak melebihi 2,000 mg/kg roti (Peraturan 65 (2) a).

Untuk bacaan lanjut sila download di SINI



Cara download :
1. Klik pada "SINI"
2. Anda akan dibawa ke 1 page. Boleh tunggu selama 15 saat atau klik "Skip This" kalau taknak tunggu
3. Masukkan code ke dalam kotak dan tekan download
4. Download akan bermula selepas itu.

Related Posts by Categories



2 comments

  1. aspalela  

    November 21, 2008 at 9:57 AM

    ROTI?????? alamak dah bape bayak aku telan ko roti.....cemana nak elak ni??? sob sob sob.........

  2. afuan16  

    November 22, 2008 at 3:15 AM

    mkin truk la mkanan now....ptt la org byk penyakit...tp nie kjian based on 2006...mybe now 2008, pengedar dh insaf..ha ha ha

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates