Wajah di langit |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }



pinjaman koperasi,blacklist pun boleh!

Merujuk post saya semalam Bulan tersenyum, betapa pendeknya akal hamba apabila buat rumusan fenomena tersebut berlaku di Malaysia sahaja. :)

Ada teman yang mengatakan semalam juga ada kejadian awan berbentuk kalimah Allah selepas Isyak. Ya lah kalau awan tu logiklah untuk kawasan setempat sahaja tapi kalau dah bulan dan bintang tu pastilah berlaku juga di negara-negara luar . Kan kita ni berkongsi langit, bulan dan bintang. Hmm mungkin Allah nak mengingatkan kita betapa kecilnya kita berbanding dengan alam ciptaanNya.

Kita semuanya sama walaupun dimana pun kita berada, tak kira warna kulit,berlainan bangsa , warna rambut (walaupun sekarang ramai yang dah sama warna dengan Orang Putih tak kira Melayu, India, Cina, Afrika huhuhu) , budaya kita mesti akur dan terima hakikat kita semua adalah "Hamba" kepada Nya.

Gambar di bawah ialah bagaimana fenomena tersebut boleh berlaku dari sudut sains oleh ahli astronomi.



Untuk melihat lagi gambar-gambar wajah di langit dari berlainan negara boleh di lihat di HOT PICTURES!

Related Posts by Categories



2 comments

  1. fazemy  

    December 3, 2008 at 3:11 PM

    tak tercapai dek akal kita.

  2. kayumanis  

    December 3, 2008 at 11:36 PM

    Ilmu astronomy masih dalam jangkawan akal manusia. Cuma perlu belajar untuk memahaminya. Malah lebih menarik untuk mengenal kebesaran Allah. Orang yang belajar astronomy (astronomis) lebih terbuka hijapnya bila menghayati kisah mikraj Nabi.

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates