Blog Hina Nabi - Polis cepatlah bertindak!! |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }





Isuhangat amat berharap PDRM jangan sibuk menyaman masyarakat marhaen RM300 kerana tidak memakai tali pinggang keledar tempat duduk belakang. RM300 tu mungkin sikit bagi golongan berada tetapi bagi kebanyakan masyarakat RM300 tu banyak tu.

Pemakaian tali pinggang keledar di tempat duduk belakang memanglah mengurangkan kematian kepada pemandu dan penumpang di depan apabila berat badan orang belakang menghempap orang depan macam iklan TV tu. Tapi perlaksanaan yang kurang bijak dan seperti tidak memikirkan isu-isu yang lain. Kesian melihat kanak-kanak tidak selesa apabila tali pinggang keledar melekat di leher. Dicadangkan kerajaan melihat semula penguatkuasaan ini seperti had umur penumpang di belakang. Ini tidak termasuk isu anak ramai dan sebagainya.

Isu hangat yang sepatutnya diambil berat ialah kes blog menghina Nabi Muhammad SAW Adibah Ahmad. Tolonglah percepatkan siasatan, menangkap dan mengenakan hukuman kepada mereka yang bertanggungjawab.

Ini adalah kerana blogger celaka ni sudah membuat blog baru sebagai kesinambungan menghina Nabi Muhammad SAW. Mereka seperti tidak mengambil kisah blog tersebut telah menjadi isu hangat di kalangan umat Islam negara ini.

Tindakan blogger celaka ini seperti mencabar dan memperlekehkan Polis, kedaulatan Malaysia yang menjadikan agama Islam sebagai agama rasmi, tidak memperhiraukan sensitiviti umat Islam di Malaysia yang menjadi masyarakat majoriti.

Walau bagaimana pun , umat Islam Malaysia harus lebih berhati-hati dengan cucukan jarum ini.
Kita boleh Flag sebanyak mana pun. Blogger-blogger, forumer Muslim tidak akan jemu mewar-warkan benda ini tetapi di harap pihak berkuasa mestilah mengambil tindakan yang Tegas, Adil tetapi jangan terlampau Berhemah.

Blog baru celaka ni ialah http://adibahahmed.blogspot.com

Jangan jemu, mari kita FLAG blog tersebut.
Cara flag ada di post http://isuhangat.blogspot.com/2008/12/blog-adibah-ahmad.html

Di harap para blogger jangan merahsiakan cara hide navbar buat sementara ini.
Mari berjihad di alam cyber!


Bagaimana suri rumah mendapat RM4329.60 Dalam Masa 3 hari!
Iklan Anda Di Sini!

Related Posts by Categories



0 comments

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates