Surat untuk ayah |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }





Seorang mahasiswa semester akhir menulis surat kepada ayahnya:

Ayah, Saya merasa tidak selesa kerana terus menerus menulis surat kepada ayah untuk meminta wang. Saya merasa malu dan sedih. Saya ingin meminta wang sebanyak Rm1000 dari ayah, walaupun setiap bahagian tubuh saya memberontak. Saya meminta dengan tulus dari hati saya yang paling dalam, ayah maafkan saya.

Salam dari anakanda, Sarip.

p/s Saya merasa berat hati untuk mengirimkan surat ini, jadi saya cuba untuk mengejar posmen yang mengambil surat ini dari dalam peti surat. Saya ingin mengambil kembali surat ini dan membakarnya, kerana surat ini pasti menyusahkan hati ayah. Saya berdoa dalam hati agar saya dapat semula surat ini, tapi sudah terlambat.

Beberapa hari kemudian dia menerima balasan surat dari ayahnya yang mengandungi ayat yang ringkas,

Untuk Sarip, "Nak, doamu sudah dimakbulkan. Suratmu tidak pernah ayah terima"

Dari Ayahmu.


Bagaimana suri rumah mendapat RM4329.60 Dalam Masa 3 hari!
Iklan Anda Di Sini!

Related Posts by Categories



5 comments

  1. dewa  

    January 9, 2009 at 9:40 PM

    tak faham dengan cerita ini..tolong jelskan sikit..

  2. smart-n  

    January 9, 2009 at 11:32 PM

    aku baca tiga kali. x masuk2

  3. Admin  

    January 9, 2009 at 11:41 PM

    Tak faham yer..

    Si anak malu-malu dan berlapis minta ayahnya RM1000 dan ayahnya dengan membalas dgn ayat berlapis juga pasal x nak bagi duit yg diminta anaknya la tu...

  4. dewa  

    January 10, 2009 at 8:13 PM

    o0o0o0o0o...tq,tq,tq..aku dah faham..ayah dia tak nak bagi duit,tu yang dia kata doa anak dia dah dimakbulkan..hehehehe...

  5. Khairul  

    January 12, 2009 at 1:23 PM

    ntah la.
    aku plak dlm 5 kali kot aku bace.tpi tak paham2 gak.
    ape motif bapak die bg surat mcm 2 sedangkn anak die tak bg surat pun kat bapak die.
    cerita nie sedih kewr lawak??

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates