Pemuda UMNO tak boleh tahan marah |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }



Iklan online murah

Karpal Singh diserang Sumber gambar: www.telokbakong.blogspot.com
Pemuda UMNO tidak dapat mengawal kemarahan akibat diprovokasi oleh Karpal Singh dengan perkataan Karpal yang menghina Pemuda UMNO dengan memberi gelaran seperti "celaka", "gangster" dan "mafia" menurut Dato' Hishamudin mengenai peristiwa Karpal Singh diserang di perkarangan Parlimen semalam.

"Apa yg berlaku semalam membuktikan (apa yang boleh berlaku) bila emosi kemarahan tak dapat dibendung, dan dalam keadaan seperti itu lebih mudah untuk membakar semangat supaya semuanya huru hara, daripada membendung keadaan," katanya kepada kepada pemberita selepas mendengar ucapan bertajuk "Belia untuk Keamanan Dunia" oleh Raja Muda Perak Raja Dr Nazrin Shah di Persidangan Belia Antarabangsa mengenai Keganasan di sini.

Ulasan tersebut seperti menunjukkan kesamaan dengan ahli PAS yang tidak tahan marah dengan Sultan Perak selepas sembahyang Jumaat sampai berbaring atas jalan.

Semalam perkarangan bangunan Parlimen kecoh apabila sekumpulan Pemuda Umno berhimpun untuk menuntut anggota Parlimen Bukit Gelugor itu memohon maaf kerana menggunakan perkataan "celaka" terhadap mereka pada satu perbahasan persidangan Dewan Rakyat, keadaan bertambah kecoh apabila beberapa orang Anggota Parlimen masuk campur, membawa kepada insiden tolak menolak sesama mereka.

Biasalah nama pun Pemuda, "tak boleh tahan". Bayangkan kalau pemuda dari PAS yang membuat begitu kepada Ahli Parlimen BN....confirm 15 minit pertama di Buletin Pertama TV3 beserta ulasan-ulasan hebat dari penganalisis politik dan menjadi headline di Berita Harian dan Utusan.

Sebelum ini Karpal Singh menuduh Pemuda UMNO bertanggungjawab terhadap surat ugutan bersama dua butir peluru yang ditujukan kepadanya. Karpal Singh ni pun jangan main tuduh-tuduh. Walau pun Pemuda UMNO yang menyokong kuat PPSMI akan tetapi mengikut juga perumpamaan Bahasa Melayu “Kerana Pulut Santan Binasa, Kerana Mulut Badan BINASA”.

Apakah Pemuda UMNO yang menyerang dengan fizikal yang akan diambil tindakan atau Karpal Singh yang lemah fizikal tetapi menyerang menggunakan mulut laser itu pula akan dikena tindakan?

Akibat tindakan Pemuda UMNO yang tidak dapat bertahan tersebut memberi kesan secara tidak langsung kepada BN. Tak pasal-pasal menambahkan lagi modal Pakatan Rakyat dalam kempen dan pilihanraya 2 bukit yang tak lama lagi.

Politik Malaysia semakin huru hara, ibarat pilihanraya sepanjang tahun. Dah memang orang politik, kerjanya pun full time berpolitik. Hari ini orang belah sana cakap macam tu salah, esok lusa dia buat perkara yang sama. Begitu juga orang yang di sebelah sini. Jangan sampai sibuk berpolitik sampaikan masalah rakyat yang diwakili di letak prioriti no 11 dah la.

Untuk kita orang biasa ni, isu-isu hangat politik ni cukuplah sekadar lihat , dengar dan gelak-gelak dah la. Kerja macam biasa. Bak kata Melodi "tingkatkan produktiviti kurangkan kontroversi". Sekarang ni ekonomi tak menentu, kalau kena buang kerja sendrik tanggunglah. Diaorang sibuk berpolitik.

Jangan sampai jadi macam Thailand dah la. Orang ni menang yang lagi satu tunjuk perasaan, yang lagi sebelah menang yang lagi satu tunjuk perasaan. Semua kerja tak menjadi. Yang jadi mangsa - rakyat juga.

Cara Melambatkan Pancutan (18+ sahaja!)

Iklan Di ISUHANGAT!

Related Posts by Categories



3 comments

  1. zairi  

    February 28, 2009 at 8:59 AM

    poli-tik = pelbagai tektik

    bemakna sesapa join politik mesti tahap PHD beberapa tektik.mesti tau tipu2, elak2, gossip2, kuku besi, makan rasuah, jilat ludah sendiri atau kengkawan dan yang penting mesti tau ilmu kebal tahan api neraka.hahahahark tuuiii!!!

  2. Permaidani Dunia  

    February 28, 2009 at 7:12 PM

    pakatan rakyat yang buar hal dulu.ko jangan buat kesimpulan sendiri dlu bro.ko pn tau berita nie dalam berita dan surat khabaar je.ko xde kat situ tym tue.aku tau la aku ada kat parlimen tym tue.

    so,aku nak advise ko jangan memandai2 buat kesimpulan.jangan fanatik sangat.!

    chow dlu bro.
    Salamat!

  3. jumbut  

    March 1, 2009 at 6:38 PM

    HELLO BRO...LU BANGGA BETUL YE DGN.KARPAL NI...GUA NAMPAK LU TAK KISAH LANGSUNG APA YG KARPAL BUAT...LU AMAT KAGUM DGN.KARPAL DARI BANGSA SEAGAMA DGN.LU...CAYALA BRO..GUA RASA BILA KARPAL JD KING LU SURE JD.MACAI TUKANG CUCI BONTOT KARPAL...GUA PUN HARAP ANAK CUCU LU SLMT.DAN DPT RASA JADI BUMIPETERA SELAMANYA...ATAU KITA AKAN JD.REPUBLIK BILA KARPAL JADI KING...KONG...

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates