Apakah kita dah banyak makan benda HARAM |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }

duit survey

pinjam duit

Related post : Awas ayam cucuk

Isu hangat, ayam-ayam ni yang dijual di TESCO tidak disembelih dengan betul dan HARAM dimakan...tah2 kita sendiri dah byk beli buat makan sekeluarga...makan benda haram ini boleh buat macam2 gejala tak baik terhadap umat islam....Hati jadi keras, suka bergaduh sesama sendiri, kalau berniaga tak dapat support dari bangsa sendiri, biarkan org lain kesusahan, berpecah belah.

Tengokla mcm sekarang ni..kurang harmoni diantara kita sesama melayu.....Ini antaranya sebab benda-benda haram ni dah sebati dengan isi kita..kita tak rasa apa2 sgt..malah yg proses tu org kita jugak.....itu baru ayam yg tak sah sembelihan...belum lagi bab unsur2 khinzir yg mungkin ada dalam permakanan kita harian...kita boleh tau kah perkara ini...? Jabatan Agama Islam pun bukan cukup kakitangan utk pantau semua ni...dan dah jadi tugas kita secara bersama utk lihat semua ini...perasan atau tak perasan..hati kita dah gelap...

Di harap pihak berkenaan makin kerap menjalankan pemantauan dan saya tak pasti adakah talian bebas tol atau no SMS untuk pengguna membuat laporan terhadap kegiatan makan "halal yang haram" yang disyaki berlaku di kawasan persekitaran.

3 pembekal ayam tak sembelih disaman

Oleh Fatin Hafizah Mohd Shahar
Berita Harian, 20 Feb 2008

KUALA LUMPUR: Timbalan Pengarah Jabatan Kebudayaan, Kesenian, Pelancongan dan Sukan, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), Zainuddin Md Zin, semalam memfailkan kira-kira RM5 juta terhadap tiga pembekal dan penjual ayam, termasuk Tesco Stores (Malaya) Sdn Bhd kerana menjual ayam yang tidak disembelih.



Penemuan Ajaib Jus Manggis, Kesihatan & Kewangan... Daftar Percuma

JAMINAN 100% INCOME RM100,RM200,RM700@LEBIH TANPA MENAJA!!

Tambah KETINGGIAN 3cm-9cm Dalam Tempoh 90 Hari. Jaminan 100% Wang Dikembalikan

Cara Melambatkan Pancutan (18+ sahaja!)

Iklan Di ISUHANGAT!

Related Posts by Categories



2 comments

  1. azlan  

    March 23, 2009 at 8:28 PM

    tesco ni kepunyaan yahudi sendiri mau ingat la bro

  2. akulah  

    April 2, 2009 at 4:18 PM

    ..Kalau dah x yakin nak beli ayam..bela & ternak sendiri, then sembelih sndiri..sure blh mkn tanpa was2...

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates