Gerai Nasi Ayam |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }

duit survey

pinjam duit

Boleh dipuji mengenai R&R Lebuhraya PLUS. Ia nampak bersih, kemas, teratur seperti di Surau,kedai makan, tandas dan lain-lain perkhidmatan yang disediakan.

Walau bagaimana pun, samada kita sedar atau tidak kedai-kedai makan di R&R biasanya bercampur antara kedai makan orang Islam dan bukan Islam. Dengan memakai uniform yang bersih dan sekata, ramai yang telah membeli makanan dari kedai makan orang bukan Islam.

Memang ada logo halal tapi kalau dah semua pekerjanya bukan Islam, diaorang kisah ke nak beli ayam/lembu yang disembelih? Walau pun dari pandangan zahirnya bersih tapi haram tetap haram!

Saya mendapat satu cerita mengenai kedai nasi ayam di R&R Tapah untuk dikongsi bersama;

Sambil menunggu isteri & anak membeli makanan, aku tiba-tiba mata aku tertumpu pada Gerai nasi ayam EXPRESS STALL yang betul-betul berdepan dengan temput duduk aku. Lelaki yang di bahagian depan yang menguruskan pesanan dan pembayaran kelihatan macam orang melayu tapi pakai rantai. Melayu kut. Melayu pun ramai yang pakai rantai leher. Aku teringat dulu ada gerai nasi ayam cina (ikut nama yang tertulis kat "signboard") yang aku nyaris-nyaris terbeli nasi ayamnya.

Gerai Nasi Ayam GOH BENG SIM di R&R Tapah @ isuhangatMata aku terus tertumpu kepada signboard gerai tu. "GOH BENG SIM" Nama "owner" agaknya. Nama Gerai "Express Stall". Bila aku lihat ke dalam gerai aku lihat tukang masak dan yang bekerja semua macam cina. Cuma mereka ni berpakaian seragam yang sopan dengan kupiah tutup kepala berwarna putih. Secara sepontan boleh membuatkan fikiran kita kata cina muslim agaknya. Tapi nama tuan punya "GOH BENG SIM" menyebabkan aku berpendapat gerai ini adalah kepunyaan orang cina. Dua tanda halal di papan tanda mengesahkan lagi. Kerana biasanya gerai orang melayu tak meletak tanda halal di gerainya.

Baca artikel penuh di ARTIKEL HANGAT


KURSUS TERNAKAN KETAM (MASA TERHAD)

Penemuan Ajaib Jus Manggis, Kesihatan & Kewangan... Daftar Percuma

JAMINAN 100% INCOME RM100,RM200,RM700@LEBIH TANPA MENAJA!!

Tambah KETINGGIAN 3cm-9cm Dalam Tempoh 90 Hari. Jaminan 100% Wang Dikembalikan

Cara Melambatkan Pancutan (18+ sahaja!)

Iklan Di ISUHANGAT!

Related Posts by Categories



2 comments

  1. akulah  

    April 2, 2009 at 9:13 AM

    This comment has been removed by the author.
  2. akulah  

    April 2, 2009 at 9:14 AM

    ..Ish3..mmg x patut..sepatutnya majlis agama islam kena pantau gerai2 yg mnggunakan logo halal ni..pastikan kesahihannya..ni melibatkan pemakanan yg akan sebati dgn darah dging kita...bg umat Islam..kalau tmpt mkn tu mmbuatkan kita was2, eloklah d elakkan...

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates