Bila Ayam Berkokok, Bila Jam loceng berbunyi |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }







Bila Ayam Berkokok pertama kali (dikampung)
... ..maka bermula lah orang orang kampung yang akan bangun seawal pagi, maknanya hari sudah masuk subuh,siap ambil air wuduk dan bersolat..yang bebudak dah mula bersiap siap nak ke sekolah.yang nak menoreh mula bersiap dengan alat menorehnya.Boleh dikatakan waktu bagi mereka bergerak / berputar sepantas kilat.

Bila Jam loceng berbunyi kali pertamanya(dibandar)
..boleh pulak orang orang kota/bandar ni menarik balik kain selimut."Awal lagi kata mereka"Pukul 6.30 pg masih belum bangun mengeliat panjang.bebudak sekolah baru nak pasang tali kasut terkial kial buku sekolah baru nak cari ikut jadulanya.Bagi mereka masa tidak terlalu penting waktu rehat /relax lebih banyak..

Bila Ayam berkokok kedua kalinya(dikampung)
... .Orang orang dikampung dah tahu maknanya waktu dzohor dah masuk.hari sudah dinihari bebudak sekolah pagi dah menderu pulang dan yang menoreh dah lama balik..sempat makan tengahari bersama anak /isteri sekeluarga.

Bila Jam Loceng berbunyi kali ke 2(dibandar)
... .maknanya diorang lupa nak Off kan jam loceng tu>>sah kejap lagi bateri kong dah pukol 6.30 ptg le tu..tapi belum pulang pulang Jem di serata tempat (heee hee heee) makan tengahari di warung mamak je... (kesiannnnn)

Bila ayam berkokok larut malam (dikampung)
... Mereka akan keluar beramai siap bawak lampu suloh senapang patah RELA keluar jengok kat reban ayam takut takut ada musang ke? ular ke? pencuri ayam ke? kata mereka."Mana ada ayam berkokok kokok ditengah malam?""... .

Bila jam loceng buat hal (bunyi) ditengah malam (dibandar)
... ... ... Siap boleh maki hamun lagi ..berkata."Binawee punya jam loceng""ganggu aku nak tidor je""... lalu diambil jam tu dilntarkan ke dinding,"Besok boleh beli baru>>>jiran jiran di sebelah pun dah terganggu dia punya routine tidur.




"Rahsia Buat Duit di Internet Sehingga Menghasilkan Pendapatan $3,046 Setiap Bulan Terbongkar!"


Seminar Perniagaan Internet TERMURAH di Pantai Timur!

Rahsia Atas Ranjang | Untuk bacaan dewasa sahaja!

Turunkan berat badan secara sihat tanpa kenaikan semula sambil menjana pendapatan lumayan

Gempar!! Membongkar rahsia bagaimana seorang pelajar mampu memiliki Mercedes Benz SLK200 dan pendapatan sebanyak RM130,000 Sebulan!

Iklan Di ISUHANGAT!

Related Posts by Categories



1 comments

  1. kingcup  

    May 2, 2009 at 3:52 PM

    yang tulis ni org kampung ke ?? tak sume orang bandar mcm ni ea . tolong .

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates