Sukuk Simpanan Rakyat |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }







Amanah Saham Malaysia yang dilancarkan 2 hari lalu oleh DS Najib khabarnya mendapat mendapat sambutan hangat pelabur-pelabur sehinggan kuota untuk bangsa Cina telah habis terjual. Karnivalnya di Plaza Angsana, JB pun nampak gempak dan grand sekali.

Saya bukanlah pelabur tetapi adalah melabur sikit-sikit, apa yang pasti menabung adalah satu amalan yang mulia demi masa depan kita. Tetapi mesti ingat menabung dan melabur adalah 2 perkara yang berbeza.

Terasa serik melabur dengan saham amanah ni semasa melabur dengan ASJ dahulu, beli RM1 tetapi harganya jatuh sehingga beberapa sen sahaja sekarang. Semasa tu mereka jamin akan naik harga sehingga RM5 dalam masa 5 tahun. Tapi ASJ di bawah PKENJ manakala ASM ni pula di bawah PNB.

Kebetulan ada seseorang yang bertanya mengenai Sukuk Simpanan Rakyat. Apa itu Sukuk Simpanan Rakyat?

Sekarang Bank Negara Malaysia baru mengumumkan terbitan Sukuk Simpanan Rakyat 01/2009 berjumlah RM2.5 bilion pada 14 Mei 2009. Sukuk yang akan diterbitkan tanpa skrip dan berlandaskan prinsip Syariah.

Secara ringkasnya Sukuk Simpanan Rakyat mempunyai tempoh matang selama 3 tahun,minima RM1000, untuk 21 tahun ke atas dan setiap tahun akan mendapat dividen 5%.

Lain-lain Q&A detail mengenai SUKUK SIMPANAN RAKYAT ada di ARTIKEL HANGAT



Gempar!! Membongkar rahsia bagaimana seorang pelajar mampu memiliki Mercedes Benz SLK200 dan pendapatan sebanyak RM130,000 Sebulan!

Penemuan Ajaib Jus Manggis, Kesihatan & Kewangan... Daftar Percuma

Cara Melambatkan Pancutan (18+ sahaja!)

Iklan Di ISUHANGAT!

Related Posts by Categories



1 comments

  1. momotaro  

    April 23, 2009 at 8:06 AM

    terima kasih bro untuk info berkenaan.,.... :).. sekrang baru saya faham....

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates