PPSMI hapus 2012, Chedet terdiam |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }

tip besarkan buah dada due 8 Sept







Kerajaan mengumumkan pelajaran Mathematik dan Sains akan diajar dalam Bahasa Malaysia pada tahun 2012. Pencetus idea PPSMI Chedet tidak terkata apa. Hanya memberi komen sedikit dalam blognya. Mungkin Chedet akan komen lagi di blog beliau sikit masa lagi. Buat masa ni mungkin dia terperanjat bekas anak-anak buah dia sendiri dah tak percaya dengan pelaksanaan PPSMI.

Dalam seminggu ini, Chedet begitu lantang mengkritik kerajaan seperti isu royalti minyak petronas yang bernilai RM254 Billion ke mana perginya juga isu Singapura. Chedet seperti masih tak puas hati dengan langkah kerajaan sekarang yang berbaik-baik dengan Singapura.

Dalam blongya Chedet meminta isu perjanjian air Johor Singapura di review semula kerana faktor perbezaan harga matawang RM dan dolar Singapore dah menguntungkan Singapura berkali ganda.

Mengenai isu PPSMI langkah kerajaan mengembalikan Mathematik dan Sains dalam Bahasa Malaysia menggembirakan ramai pihak, apa pun kita mesti sedar dan mendidik anak bertutur dan memahami Bahasa Inggeris kerana ia adalah bahasa global.

Perlaksanaannya mungkin agak lewat iaitu lagi 3 tahun dari sekarang mungkin meneruskan pelajar yang belajar PPSMI yang kini berada tahun 3 tidak mengalami kesukaran untuk swing balik ke BM.

Sekarang ni pun soalan peperiksaan UPSR dan sekolah rendah mempunyai dwi bahasa, sementara nak tunggu tahun 2012 para guru terutama yang tahun satu dan dua tu ajarlah terus dalam Bahasa Malaysia.

Walau pun dinafikan oleh TPM, ternyata PAS sudah berkurang satu isu hangat semasa kempen pilihanraya kecil Manik Urai. Kejayaan pembatalan PPSMI tidak dinafikan adalah kisah perjuangan seniman tanahair Dato' A.Samad Said dan rakan-rakan Gerakan Mansuhkan PPSMI sehingga kemuncaknya membawa bantahan jalanan dengan mengusung keranda 152 pada 7 Mac 2009





"HAPUSKAN KETIAK HITAM,JERAWAT DI MUKA/BADAN,JERAGAT,PANAU DGN BERKESAN SECARA SEMULAJADI"

"WOW!!! SANGAT MUDAH, SANGAT SENANG & YANG PALING PENTING SANGAT LUMAYAN!!!"
"Pendapatan Menyentap, Berterusan Bersama Kryptonwork"

"Rahsia Mudah Dapat Zuriat"

Rahsia Atas Ranjang | Untuk bacaan dewasa sahaja!

Iklan Di ISUHANGAT!

Related Posts by Categories



1 comments

  1. Unknown  

    July 9, 2009 at 10:48 AM

    2012??? Tahun tu bkn ker masa pilihanraya umum??? Hmmm... adakah ini salah 1 agenda yang sengaja dibangkitkan???

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates