Rakyat M'sia di Jakarta diancam dengan buluh runcing |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }







tip besarkan buah dada due 8 Sept

Jabatan Penuntut Malaysia di Jakarta hari ini menasihati semua pelajar Malaysia di seluruh Indonesia supaya sentiasa berhati-hati memandangkan kebencian segelintir rakyat negara itu yang semakin memuncak berikutan penyebaran pelbagai fitnah oleh media massanya kebelakangan ini.

Jabatan itu telah menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) bagi menasihati semua pelajar Malaysia di Jakarta khasnya, agar jangan sekali-kali melalui Jalan Diponegoro bagi mengelak kejadian yang tidak diingini.

Kebencian mereka itu memuncak kepada tahap yang serius dan menakutkan, berikutan media tempatan baru-baru ini menyiarkan berita dan visual lebih 360 sukarelawan ilmu kebal yang dilaporkan sudah mendaftar dan bersedia untuk mengganyang Malaysia.

Kebencian mereka itu memuncak lagi apabila hari ini terdapat sekumpulan orang yang menggelar diri mereka sebagai Benteng Demokrasi Rakyat (BENDERA) mula bertindak liar dengan mengugut rakyat Malaysia dengan buluh runcing di Jalan Diponegoro.

Dilaporkan bahawa 50 anggota BENDERA yang bersenjatakan buluh runcing (buluh yang ditajamkan hujungnya) memaksa orang ramai yang melalui jalan itu menunjukkan tanda pengenalan mereka dan jika kebetulannya orang berkenaan seorang rakyat Malaysia maka orang itu akan terus ditahan.

Sumber: Malaysiakini


"Chatting pun boleh dapat duit..Hari-hari duit masyuk!"



"Ketahui bagaimana kami membantu beberapa pelajar sehingga mereka berjaya membuat sale RM226k hanya dengan online"


"Student Buat RM1000 Sehari Bersama Ecofirst Products Secara Online/Offline"

"Shopping di Giant, Kamdar dapat duit, isi minyak di Petronas dapat duit. Percuma RM50"

"JOM TENGOK BAJU-BAJU NI TENGOK DULU KOT-KOT BEKENAN"

"Satu pendedahan mengenai KWSP - Ada sesuatu yang wajib anda tahu mengenai KWSP"

"HAPUSKAN KETIAK HITAM,JERAWAT DI MUKA/BADAN,JERAGAT,PANAU DGN BERKESAN SECARA SEMULAJADI"

Iklan Di ISUHANGAT!

Related Posts by Categories



4 comments

  1. momok  

    September 9, 2009 at 6:01 PM

    kerajaan malaysia baik hantar semua indon2 yg ada kat malaysia.org indon punye pemikiran pendek,kuno n bodoh.masalah kecik pun nk dibesar2kan.kerajaan malaysia skarang x patut hantar apa2 bantuan ke indon.org indon x mengenang budi.patutlah negara indon slalu kena bencana..

  2. seposen  

    September 9, 2009 at 6:26 PM

    sgt singkat cara org indonesia berfikir.diorg tak sedar ade lbih kurg 3 juta rakyat indon mencari rezeki di malaysia.

  3. Cuties Lovers  

    September 10, 2009 at 5:49 AM

    setuju ngn seposen....
    jika dbndingkan dgn rakyat malaysia d indon, rakyatnya lebih ramai disini...diorg xpkir ke efeknya...krjaan kite ble2 mase leh hntar indon blik ngara diorg...

    diorg pn xsedar, isu budaya aku rasa perkara biasa even sama...kita nie serumpun...yg dtg ke tanah melayu dlu2 pn dari indon...mmg xheran klu sama...
    bnda mcm ni pn nk dbsr2kan...p blajar sejarah nuh...

    yg mengapi2kn lak, media2 kat sana la...harap2 pmmpin leh setlle kn masalah ni ngn cepat...aku dah fedup tgk diorng kutuk mcm2 psl malaysia....sedih aku...

    sian dak2 mesia yg mnntut kat sana...sabar2 la yer..pndai2 jaga dri...

  4. noreen  

    September 10, 2009 at 9:11 AM

    kalau org indon yg sengal ni usik org malaysia yg ade kat negara dieorg....memang org indon yg ade kat malaysia ni pun patut di layan buruk...
    padan la negara banyak bencana...
    ade rakyat bebal2 belaka...
    pastu perlekehkan agama islam..
    siap boleh kawen campur tanpe tukar agama kepada islam...
    memand padan la dgn musibah Allah SWT bagi....
    hope kerajaan JANGAN hantar bantuan ke Indon lagi...
    dan TOLONG cari alternatif lain utk gantikan org indon yg ade kat cni dgn mengambil pekerja asing dr negara miskin yg lain..
    ORANG INDON NI MEMANG TAK KENANG BUDI..
    Patut la Amah2 bangsa Indon ni selalu kene DERA...dah perangai bebal sangat...

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates