Komposer Malaysia ciplak lagu Indonesia |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }

Sistem pembelajaran cemerlang due 15 okt

blacklist pun boleh pinjam due 15 okt

Sebagaimana kita tahu penyanyi Indonesia , Ahmad Dhani yang menyanyikan lagu P.Ramlee - Madu Tiga. Kita buat tak kisah pun kan malah radio Malaysia rajin memutarkan lagu ni. Tak lah sesedap mana pun tapi pelik juga apasal radio Malaysia suka mainkannya.

Kini kumpulan Wali , dari Indonesia mendakwa komposer Malaysia telah menciplak lagu mereka yang bernama ' Cari Jodoh'. Mereka begitu serius tetapi bukan nak mendakwa si penciplak tapi macam nak 'menyerang' negara Malaysia pula.


Kumpulan Wali mendakwa komposer "membajak" (huhu) lagu mereka 'Cari Jodoh'.

"Iya, memang lagu kami yang judulnya Cari Jodoh diaransemen ulang oleh musisi Malaysia," kata Apoy, gitaris Wali, membenarkan kabar tersebut.

"Itu berita yang sangat mengejutkan karena lagu kami dibajak di Malaysia. Kita tidak akan tinggal diam karena mereka mencuri lagu kami," janji Apoy mewakili bandnya saat ditemui Studio Penta, Selasa (13/10) kemarin.

Dilanjutkannya, dengan kejadian ini, mereka menuntut Malaysia untuk meminta maaf. Namun begitu, Wali juga akan terus melakukan tindak lanjut pengusutannya

Sumber: http://id.news.yahoo.com/

Ini menunjukkan artis mereka juga anti-Malaysia sedangkan radio-radio Malaysia terutama Hot.FM dan Era terhegeh-hegeh masih juga suka mendendangkan telinga kita dengan lagu dari Indonesia juga.

Dah banyak komplen tapi stesyen radio ni buat bodoh sahaja. Biar lah lagu kita kononnya tak sedap tapi kalau lagu "enjit-enjit semut" pun dimainkan tiga kali sehari pun boleh jadi top 10 juga agaknya.

Hebat sangat ke lagu Wali tu? Entah saya pun tak berapa familiar dengan kumpulan Wali ni tapi kalau dari segi nama 'wali" tu kita mesti terbayang lelaki alim berjanggut yang berjubah dan berserban putih macam wali songo tu. Kalau kumpulan di Malaysia bernama Wali silap-silap kena ban.

Tapi kalau betullah ada mamat komposer di Malaysia ni yang menciplak lagu Wali ni memang memalukan negara. Carilah idea sendiri bro..


"LEVIS DAN JEANS TERHANGAT DESIGN JAPAN&HONG KONG"


"INGIN MENJANA INCOME RIBUAN RINGGIT SEMINGGU?HANYA DI RUMAH!PENDAFTARAN ADALAH PERCUMA !"


"BISNES GLOBAL CUMA RM35, SAMBIL MILIKI WEBSITE SENDIRI"


"Pakej fotografi perkahwinan TERMURAH dan EKSKLUSIF bermula dari serendah RM200!!"


"JOM TENGOK-TENGOK JERSEY BOLA BAIK PUNYA!!!"


"Pakej fotografi perkahwinan TERMURAH dan EKSKLUSIF bermula dari serendah RM200!"


"Jana Income Dari Rumah Dengan Dua Jam Sehari Sahaja"


"Jawatan Kosong / Kerja Kosong di Kerajaan. Apply Sekarang!"


"bisnes online yang mudah dan gempak! duduk rumah pun duit masyuk!!"


"Gempak Sangat!!, Modal RM5.00 dan duit 100% ke akaun anda.Tiada risiko dan mudah"


"HAPUSKAN KETIAK HITAM,JERAWAT DI MUKA/BADAN,JERAGAT,PANAU DGN BERKESAN SECARA SEMULAJADI"


Iklan Di ISUHANGAT!

Related Posts by Categories



3 comments

  1. ♥Ms Yuki♥  

    October 16, 2009 at 1:13 PM

    SOKONG !!!!

    X BEST MANA CIPLAK LAGU..

    NAMPAK SGT KURANG IDEA...

  2. slay  

    October 17, 2009 at 6:41 PM

    yang dorang duk ciplak bleh..apakah jadahnya..

  3. selambeyaya  

    October 19, 2009 at 8:06 AM

    budak opis aku minat lagu2 wali band ni, tapi aku x minat band dia terus...

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates