Petaka bulan Syawal 2009 |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }

Sistem pembelajaran cemerlang due 15 okt

blacklist pun boleh pinjam due 15 okt

Allah menurunkan malapetaka kepada manusia adalah sebagai ujian keredhaan kita dan mungkin juga adalah kerana menurunkan bala.

Jika sebelum Ramadhan wabak H1N1 menggemparkan dunia yang menyebabkan beratus-ratus orang meninggal dunia serta amaran mengenai "gelombang kedua H1N1" yang dikhabarkan lebih dasyat lagi yang diramalkan menyebabkan kematian dengan angka yang lebih besar lagi.

Di minggu pertama Syawal ini telah terjadi tiga kejadian malapetaka yang besar-besar supaya mengingatkan kita kekuasaan Allah.

Pertama kejadian taufan Ketsana yang melanda Filipina yang menjadikan mangsa taufan tersebut mencecah 2.2 juta orang dan setakat ini, taufan itu telah mengorbankan sekurang-kurangnya 246 orang dan angka kematian dijangka meningkat lagi berikutan ramai mangsa yang masih hilang.



Selepas itu kejadian Tsunami yang melanda Samoa dan Saoma Amerika. Seramai 119 orang telah disahkan mati aibat kejadian itu.




Image: People walk among the debris

Semalam kita digegarkan lagi dengan berita gempa bumi di Padang. Gempa bumi kuat yang berlaku berhampiran bandar Padang di Sumatera semalam sudah meragut 200 nyawa dengan ribuan lagi mangsa tertimbus di bawah runtuhan.

Kita yang di Malaysia ini sentiasa lah beringat kerana selain kejadian-kejadian tu berlaku di sekeling kita , bila-bila pun boleh berlaku di Malaysia juga. Ni dah hujung-hujung tahun, masih jelas lagi ingatan saya apabila banjir besar melanda negara kita dua tahun lalu.

Allah kalau nak menurunkan bala kepada orng yang melanggar perintahNya sahaja tetapi kalau bala diturunkan ramai orang akan terkena juga. So marilah kita sama-sama Amal Makruf Nahi Mungkar.


"Jawatan Kosong / Kerja Kosong di Kerajaan. Apply Sekarang!"

"bisnes online yang mudah dan gempak! duduk rumah pun duit masyuk!!"

"Gempak Sangat!!, Modal RM5.00 dan duit 100% ke akaun anda.Tiada risiko dan mudah"


"Best auto cars blog-Review dream cars,MotorShow,Jaguar,BMW,Ferrari,Lamborghini,Hyundai,Mercedes,Rolls Royce,Bently,Lexus,Honda,Toyota and more!"


"EUMORA, memberikan anda wajah yg cantik berseri, dan kesannya dpt dilihat hanya dlm 3 minit shj"


"Chatting pun boleh dapat duit..Hari-hari duit masyuk!"


"Ketahui bagaimana kami membantu beberapa pelajar sehingga mereka berjaya membuat sale RM226k hanya dengan online"


"HAPUSKAN KETIAK HITAM,JERAWAT DI MUKA/BADAN,JERAGAT,PANAU DGN BERKESAN SECARA SEMULAJADI"

Iklan Di ISUHANGAT!

Related Posts by Categories



1 comments

  1. amsham  

    October 2, 2009 at 3:59 PM

    This comment has been removed by the author.
Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates