Serang polis |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }



Sistem pembelajaran cemerlang due 15 okt

blacklist pun boleh pinjam due 15 okt

Kerajaan dah mengharamkan mercun tetapi rakyat 1Malaysia bagai tidak endahkannya. Masa Hari Raya Aidilifittri bunyi mercun kedengaran berdentam dentum di kampung malah di bandar juga. Begitu juga perayaan Deeepavali, apa lagi masa Hari Raya Cina.

Mercun sepatutnya diharamkan bukan sahaja kerana boleh putus jari (majoriti kanak-kanak Melayu) tetapi bunyinya yang memekakkan telinga yang menggangu jiran. Sampaikan di hari raya yang mulia ada pergaduhan sesama jiran kerana kes bakar mercun ni.

KUALA LUMPUR - Sekumpulan 60 lelaki yang seronok bermain mercun dan bunga api di tengah-tengah kawasan perniagaan 'Little India' di Jalan Tun Sambanthan, Brickfields di sini malam kelmarin tiba-tiba bertindak ganas apabila melihat beberapa orang penjual bahan itu ditahan polis.

Tanpa diduga, mereka berhenti bermain mercun dan mengepung sepasukan 30 anggota polis yang sedang menjalankan operasi di kawasan berkenaan pada kira-kira pukul 12.30 tengah malam.

Berang apabila kemahuan mereka supaya polis membebaskan lima penjual mercun haram itu tidak dilayan, kumpulan itu mula menyepak dan menumbuk sehingga dua anggota dari Ibu Pejabat Polis Daerah Brickfields cedera.



Sumber: Kosmo


"LEVIS DAN JEANS TERHANGAT DESIGN JAPAN&HONG KONG"


"INGIN MENJANA INCOME RIBUAN RINGGIT SEMINGGU?HANYA DI RUMAH!PENDAFTARAN ADALAH PERCUMA !"


"BISNES GLOBAL CUMA RM35, SAMBIL MILIKI WEBSITE SENDIRI"


"Pakej fotografi perkahwinan TERMURAH dan EKSKLUSIF bermula dari serendah RM200!!"


"JOM TENGOK-TENGOK JERSEY BOLA BAIK PUNYA!!!"


"Pakej fotografi perkahwinan TERMURAH dan EKSKLUSIF bermula dari serendah RM200!"


"Jana Income Dari Rumah Dengan Dua Jam Sehari Sahaja"


"Jawatan Kosong / Kerja Kosong di Kerajaan. Apply Sekarang!"


"bisnes online yang mudah dan gempak! duduk rumah pun duit masyuk!!"


"Gempak Sangat!!, Modal RM5.00 dan duit 100% ke akaun anda.Tiada risiko dan mudah"


"HAPUSKAN KETIAK HITAM,JERAWAT DI MUKA/BADAN,JERAGAT,PANAU DGN BERKESAN SECARA SEMULAJADI"


Iklan Di ISUHANGAT!

Related Posts by Categories



3 comments

  1. HAKUNAMATATA  

    October 19, 2009 at 9:06 AM

    Salam Sejahtera,

    Saya berpendapat insiden-insiden sebegini akan tetap berlaku di negara ini selagi keadaan politik di Malaysia tidak stabil. Pembangunan ekonomi, modal insan, industri yang diwacana oleh mantan PM Tun Mahathir untuk mencapai wawasan 2020 dalam kekaburan. Era Mahathir....pemantauana dpt dibuat sebelum sesuatu insiden berlaku dengan menghantar pengkhianat negara ke Kemunting menerusi ISA. Kini masyarakat seolah memandang sinis perundangan yang ada berikutan pemimpin politik mereka berada di dalam kemelut politik yang terumbang ambing. Semangat 'self of belonging' sebagai rakyat Malaysia sedang lenyap di kalangan rakyat terutamanya bukan bumiputera. Mereka angkuh dengan di dalam blog-blog mereka menghina bangsa Melayu dan sentiasa menerapkan nilai-nilai negatif di dalam 'social contract' yang dipersetujui oleh nenek moyang mereka. Saya yakin, sekiranya pemimpin politik setiap kaum tidak mengambil tindakan drastik terhadap perkembangan negative ini peristiwa 13 Mei akan berulang kembali.

  2. Unknown  

    October 19, 2009 at 9:54 AM

    ntah ape2 la diorg ni... buat bnda yg x elok je.... x pikir polis wat keje dia..

  3. zeroxlegend  

    October 20, 2009 at 2:32 PM

    dah tak boleh main mercun, janganlh main.mainlah konda kondi ke, zero point ke, galah panjang ke...

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates