Alam ghaib |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }





Dari inbox admin,

Salam buat sume..

Sekadar ingin berkongsi cerita daripada pengalaman anak sendiri

Peristiwa ini benar2 terjadi pada anak perempuan saya pada malam 11 ramadhan, ketika mengerjakan solat tarawih di Masjid Syaidina Uthman di Bandar Tun Razak, Cheras…

Pada malam tersebut sya tidak dpt pergi bersama2 mengerjakan solat tarawih bersama anak2 atas sebab yang tak dpt sya nk elakkan..dan atas permintaannyer saya mengizinkan dia pergi bersama 2-3 org kawan sekelasnyer yg memang kenal rapat dengan saya..alhamdulillah walaupun saya “cuti” tp dia masih berkobar2 semangat tuk tarawih di mesjid tanpa saya…

Lebih kurang dalam pukul 10.00pm, dia balik dan beri salam, dengan dengan muke yang pucat dan cemas dia ckp pada sya “ IBU..TADI ALONG JUMPA HAMBA ALLAH”..saya terpinga2..hamba Allah mane plak sampai dia x kenal..lalu saya suruh dia bertenang dan bercerita pada sya pelan2….

Menurut ceritanyer, di sebabkan malam tersebut ada majlis berbuka puasa di masjid tersebut, jemaah pun ramai dan untuk keselesaan dia memilih untuk solat di tingakt 3 bersama kawan2 dia. Di tingkat 3 hanya ada 2 saf,dia sembahyang di saf yg ke 2 di tepi tingkap mesjid tersebut…bila waktu isyak dah masuk dia terus mengejakan sembahyang sunat 2 raka’at dan pada raka’at yg terakhir selepas memberi salam tiba2 muncul seorang jemaah wanita yg umor lam linkungan 70an tengah solat sunat di sebelahnye..maksudnyer wanita tersebut btul2 solat di tepi tingkap tersebut…

Selesai solat sunat terebut,anak sya dan kawan2 dia pun bersalaman ngan wanita tersebut lalu dia trus memperkenalkan diri nya sebagai nenek dan dia juga menceritakan dia adalah seorag ustazah. Dia menegur salah sorang kawan anak saya “anak jgan marah kalau nenek ckp…klau kite solat nie muka kite kena btul2 tersentuh di atas sejadah tnpa ada ape2 halangan mcm kain telekung, lagi satu masa kite sujud kena pastikan kaki kite btul2 lam kain telekung..kekndang ada jemaah yg suka pakai jubah ngan stokin sahaja tp bila sujud masih nampak kaki kite,walau pun berstokin.. tu kira dah x betul “..anak sya dan kawan2 dia cuma angguk kepala jer..

Tanpa ader perasaan curiga solat isyak dan tarawih pun bermula spt biasa, hingga rakaat yg ke 8 selepas salam dan bacaan doa dia dan kawan2 pun bukak telekong nk balik..tetiba bila dia tgk sebelah, kalibat wanita td dah x de, termasuk sejadah dan beg telekongnyer sekali……dia pun terpinga2 dan tertanya sesama sendiri kemana menghilangnyer nenek tersebut…lalu salah sorang pegi tgk kat pintu mesjid, dah anak sya mmg x puas hati terpikir gak dia klau nenek tersebut buat 20 raka’at so dia p tgk kat barisan saf yg tinggal dan selepas benar2 pasti nenek tersebut tak de, baru dia perasan masa bersalaman dan berbual dengan nenek tersebut, dia rasa tangan nenek tu punyer laa lembut pastu tika dia ckp bau mulutnyer harum sgt2..…

Soalanyer pada saya:-
- Nape cepat sgt nenek tu ilang, x kan dan tua camtu jalan cepat sgt?
- Klau dia wat solat tarawih smpi 20 raka’at x kan laa kat saf yg tinggal tu dia x de?
- Nape pantas sgt dia bukak telekung, lipat sejadah dan masukkan lam beg?
- Siapa sebenarnyer nenek tu?
Jawapan saya:-

Mungkin dia dari golongan jin yang beragama islam yang nak tumpang berjemaah di mesjid tu..

Wallahualam

Related Posts by Categories



1 comments

  1. cintashuhada  

    August 9, 2010 at 12:18 PM

    nenek tu p tandas la..

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates