Harga Petrol turun 15 sen lagi |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }



pinjaman koperasi,blacklist pun boleh!

Harga petrol RON97, RON92 dan diesel masing-masing turun sebanyak 15 sen seliter mulai esok (18 November), menurut Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Harga baru petrol RON97 ialah RM2.00 seliter daripada RM2.15, petrol RON92 ialah RM1.90 daripada RM2.05 manakala diesel RM1.90 daripada RM2.05.

Masalahnya petrol dah turun 5 kali tapi barang masuk tak turun lagi kecuali beras hancur yang diumumkan turun.

Sebagai pengguna marilah kita boikot pekedai-pekedai yang berdegil tidak mahu turun lagi barangan mereka terutama kedai makan. Bila harga minyak naik, merekalah orang pertama naik harga. Siapa yang paling selamba? Mestilah muka pemborong-pemborong yang tak turunkan lagi harga tepung, minyak dan sebagainya.Memang muka mereka tebal dan selamba gila jer tengok harga minyak turun.

Related Posts by Categories



2 comments

  1. reiz  

    November 17, 2008 at 10:31 PM

    stupid goverment when they act like stupid monkey!!

    1. tak boleh nk salahkn pengedar 100%.. sepatutnya kerajaan xperlu nk gelabah naikkan minyak 60SEN dulu..

    2. penganalisis malaysia duduk celah mane? tak forecast langsung pasal isu ni minyak n SEBAB DAN AKIBAT NAIKKAN MINYAK 60SEN..tdo ker?..

    3. kalau aku jadi pengedar pun aku TERPAKSA naikkan barang kalau dh minyak tup tup naik 60SEN.. giler ape???

    4. Dah skarang ni takyah la nk runding sini runding sane dh takde maknenyerr dh.. sepatutnya mula2 lagi kite kene cari jalan untuk mengelak bukan nk ubat!!

    5. MEMALUKAN, MEMUALKAN & MELOYAKAN

  2. masam_jawa  

    November 19, 2008 at 2:46 PM

    1. malam tadi aku dengar perbualan secara langsung dengan presiden FOMCA di ASTRO Awani. dia mengatakan bahawa peniaga tidak boleh menurunkan harga barang atas alasan kos operasi yang mahal.

    2. masa minyak naik 78 sen seliter yang menjadi RM2.78 semua peniaga menaikkan harga barang atas alasan minyak petrol naik harga. secara tidak langsung akan menaikkan kos operasi turut akan naik.

    3. sekarang minyak turun dibawah 60 dolar setong. dan minyak di malaysia turun menjadi RM2.00. mari kita pikirkan cam ner nak bagi harga turun. dan apakah alasan lagi yang diberikan oleh pembekal.

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates