Kisah resit hilang |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }





pinjaman koperasi,blacklist pun boleh!

Dari inbox admin,

Sebenarnya..saya nak bgtahu sati kisah pasal resit ni..last week suami saya ada membeli barang komputer kat satu kedai kat ampang...harga barang tu RM150. Suami saya membayar deposit 50 jd balance ada lg 100. Pembantu kedai tu bg lah satu resit kat suami saya mengatakan dah bayar 50 ada balance lg 100.
Nak jd kan cerita..resit tu hilang..tah mana tercicir agaknya..jd suami saya pergi ke kedai komputer tu keesokkan hari nya tanpa resit tu.. Suami saya pun bg tahu pada pembantu kedai terbabit yg resit tu dah hilang (salah suami saya lah) dan tanya pembantu kedai tu macamana?..

Pembantu kedai tu kata suami saya tak de buat apa2 pembayaran pun.. jd tetap kena bayar 150..sambil cek2 rekod barang..barang yg suami saya order tu dah sampai..ada lah tercatat nama suami saya kat barang tu.. suami saya kata 'saya dah bayar semalam 50..tp resit tu hilang..mcamana awak bole kata saya tak bayar deposit..' pembantu dengan dengan muka selamba kata 'saya tak tahu..tp awak kena bayar harga barang tu 150..' masa kejadian tu, saya ada di luar kedai dgn anak saya.. bila dah lama sangat, saya pun masuk ke dalam kedai..

Suami saya pun ceritakan apa yang terjadi kat saya.. saya pun apa lg..naik 'peh' lah.. saya tanya pembantu kedai tu.. takkan awak takde apa2 rekod pasal deposit semalam?.. 'Ok lah..kalau resit mesti ada kertas carbon kat bawah dia untuk rekod..biasa memang ada pun kan...?' saya mempersoalkan kat pembantu kedai..dia kata 'mana ada..rekod'... saya mengamuk lah..saya kata panggil bos... agaknya dah bising 2 bos dia pun keluar..

saya pun cerikanlah kat bos dia.. bos dia terus cakap2 dengan pembantu kedai (orang cina) saya tak paham apa yg diorang kata...bos dia minta buku resit tu..ada plak kertas carbon tu..saya pun terus kata kat bos dia.. "bos..baik u hati2 sama ini perempuan tah2 byk duit u dia dah makan''.. pucat muka perempuan tu tgk aku.. aku kata 'suwei betul lah kedai ni..'.. org cina ni xsuka dengar org kata suwei kat kedai dia..tak elok..takde ong nanti.. bos tu terus tarik aku..kata oklah.. bayar 100 je.. saya kata cam tu lah...kami terus keluar dr kedai...semalam aku lalu kedai tu..tgk dah ada pekerja baru..ha..itu lah padah nya menipu... nasihat aku hati2 masa beli barang..cek betul...

Moral cerita ni yang saya nampak: Orang cina tak suka org kata kedai dia suwei hohoho

Related Posts by Categories



1 comments

  1. armouris  

    November 20, 2008 at 9:52 AM

    moral cite no 2 : jangan hilangkan resit!!

    -----------------------
    Derma Surau al-Munawwarah, Melaka
    Bengkak Prostat Ancam Lelaki
    Cupping and Hirudotherapy

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates