SEBAB LU KAYA!!! |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }



ADA MAMAT LUAHKAN PERASAAN...UHUUU....


Assalamualaikum.. Ape pun gua minta maaf kalau kat sini ada yang terasa dengan ape yang gua nak luahkan.. Bukan niat gua nak kutuk ape pun..cume gua rasa terpanggil dengan sikap ORANG-ORANG KAYA kat BUKIT ANTARABANGSA tu!

Wah!!! Bukan main lagi lu orang...rumah juta-juta...Harta juta-juta...buat rumah pun atas bukit..Kenapa buat rumah atas bukit?..Konon-konon darjat tinggi la....sama tinggi dengan malaikat?..sama tinggi dengan Nabi?..Ke nak privacy?...Atau memang taknak campur dengan masyarakat?...Gua tengok kebanyakkan orang meLAYU..tapi gua heran jugak...rumah juta-juta...harta juta-juta...tapi tempat nak mengadap Ilahi kecil je?...Sebab apa?...

SEBAB LU KAYA!!..

Bukan main dasyat lagi bantuan makanan pun dari hotel 5 bintang...sebab nak bagi MANGSA-MANGSA yang KAYA makan!.Kalau kawasan runtuh tu jadi pada rumah setinggan...ada dapat ke makanan dari hotel 5 bintang ni???... Nasi bungkus lu orang buang ..nasi bungkus ape standard....Sebab apa?...

SEBAB LU KAYA!!

Gua lagi tambah sakit hati bila ada RELA dan penyelamat datang nak jenguk...nak tengok-tengok lu orang...tapi lu maki apehal?...Lu dah bagus sangat ke nak maki orang?..Pemimpin atau wakil rakyat nak datang nak tengok rakyat...tapi lu maki sebab tak tolong kerabat lu angkat barang!..Lu sibuk pasal lu punya barang...ada lu pikir pasal TUHAN???...Sebab apa lu jadi macam ni??

SEBAB LU KAYA!!

Lagi satu hal yang pemimpin dok bagi sumbangan..bukan sikit..tapi puluh ribu..!!...nak cakap b**doh tapi jadi menteri...tapi pikir balik memang b**doh pun!..lu dah tau yang duduk atas bukit tu bukan orang miskin!..duit ada berjuta...lu ada pikir rakyat yang tak ada rumah?..yang tak makan?...Rakyat yang ada rumah macam dah nak roboh??..Sbab apa???

SEBAB LU KAYA!!!

Lu orang boleh tepekik telolong macam hilang akal sebab rumah juta-juta ranap!...ada lu orang nak beristgfar?..Gua jadi heran ada makhluk macam lu orang!..Pasukan penyelamat nak tolong pun dah cukup bagus!..tapi yang lu nak maki dorang apehal?..Lu nak saman apehal?..Sebab apa??

SEBAB LU KAYA!!

Lagi gua tambah heran bila lu orang nak saman PBT...yang lu buat rumah atas bukit tu sapa suruh??..Nak pampasan???..JANGAN HARAP!..cukup baik la MB Selangor bagi penginapan kat hotel..Tak bersyukur lagi???...Itu tanah persendirian...lantak lu la nak buat rumah...tapi bile dah ranap lu sibuk nak saman??..Sebab apa?..

SEBAB LU KAYA!!!

Gua bukan dengki pasal lu kaya..peduli ape lu kaya!..lantak lu la..tapi lu kene ingat...ada yang lagi MAHA KAYA!!!!

LU PIKIR LA SENDIRI!!

Related Posts by Categories



11 comments

  1. BARANG BEST  

    December 18, 2008 at 10:11 AM

    Tumpang tanya, siapakah mamat yang mengutuk orang-orang kaya di Bukit Antarabangsa itu?

    Kalau bukan penghuni situ jangan pandai-pandai menabur fitnah, buat tambah dosa je. Kalau taktahu apa-apa jangan pandai-pandai keluarkan komen.
    Saya adalah salah seorang penduduk situ, lebih tahu apa yang berlaku.
    Hanya kerana segelintir penghuni yang banyak 'kore' janganhlah mamat ini mengutuk semua orang.
    Lagipun yang banyak buat komplen tu adalah Non-Muslim, jadi bagaimana nak ajar dia orang berikhtigfar!
    Madrasah di situ memang kecil. Apa gunanya besar kalau tak penuh setiap kali sembahyang jemaah?
    Masjid yang besar sedang dalam pembinaan, jangan nak mengutuk je, siasatlah dulu!

  2. zairi  

    December 18, 2008 at 11:49 AM

    heh..heh..heh..non-muslim?yang terpekik telolong kebanyakan kat TV tu non-muslim ke? bagi aku,lagi mewah nya kita,lagi lupa asal usul kita.

    x payah citer banyak.perkara dah berlalu.x payah dok hangin2 satu badan.yang penting,Tuhan dah bagi dugaan kat dunia ni suruh banyak2 bertaubat.kalau tu pun x cukup insaf, LU PIKIRRRR LA SINDRIIII!!!

  3. Firol Turn Core-Rawk  

    December 18, 2008 at 12:00 PM

    Ganas n3 ni,tapi aku suke

    Tu dugaan sikit Tuhan bagi dah macam songehnye,belum lagi Tuhan bagi kaw2..... Insaflah..semua tu Allah punye kite ni takde ape pun, mata,hidung,mulut segalanya Allah punye..satu pun takde...

    nak pakai gak
    LU PIKIR LA SENDIRI

  4. iori yagami  

    December 18, 2008 at 1:13 PM

    sori menyampuk.. kawan saya polis yang tolong mengawal kat situ.. orang2 kaya minta tolong angkat barang berat2 sedangkan diorang sibuk angkat handbag dan beg make up. dah la minta tolong.. tunjuk dgn kaki.. x kurang ajar ke namanya tu..?

    barang best cakap bukan suma mcm tu.. BETUL!! tapi kalau cakap non-muslim aku sanggah.. yang dalam tv dgn yang kawan aku citer yang muslim ni yang kecoh lebih2.

    dah 4 tahun.. setiap hujung tahun ada je musibah. apa tandanya tu? kepada rumah yang terbencana.. fikir balik kenapa musibah ini menimpa. jika duit datang dari sumber yang halal... anggaplah sebagai ujian dari Allah.. jika duit byk2 tu datang dari hasil tak berkat.. fikir2 lah...

    minta mcm2... makan nak hotel... ptuiii...
    mcmana dgn orang kat pantai timur bila musim banjir? nampak mcm negara berdemokrasi tapi nampak mcm ada kasta lak... yang kaya disanjung.. yang miskin dipijak...

  5. vitaace  

    December 18, 2008 at 1:21 PM

    Sebagai sesama muslim, kita doakn je la kesejahteraan diorg guyz..x sume org cmni, n doakan je la org2 yg cmni berubah (walupun ssh nk ubah dh)..BTW.. sape makan cili die terase pedasnye...kalu tertelan garam..rasela masinnye ye..chow

  6. efa  

    December 18, 2008 at 3:13 PM

    em..madrasah yang kecil pun tak penuh..
    kalau masjid yang dlm pembinaan tu,
    agak-agaknya, kalau dah siap nanti, cne eh?

  7. zairi  

    December 18, 2008 at 5:23 PM

    apsal madrasah kecik?

    penempatan kat situ dah bertahun2. masjid dalam pembinaan?

    x ramai jemaah?

    makanan nak standard hotel?

    nak mintak pampasan?

    dah lama hidup??!!

  8. tawakal jaya  

    December 18, 2008 at 7:15 PM

    This comment has been removed by the author.
  9. tawakal jaya  

    December 18, 2008 at 7:19 PM

    They got serve!!
    sebab lue kaya la barang2 lue kena curi
    BTW.Barang best kena pindah jgak ke?
    gwe bersimpati

  10. HambaNya  

    December 19, 2008 at 12:19 PM

    Apa yg Allah beri ada himahnya. Semua ada hikmahnya..hari ini nasib org bukit antarabangsa, esok lusa nasib kita sapa tau? Anada tau apa jadi pada anda lepas ni? tak tau kan, seseiapa pun tak tau. Jadi, kita kena redha, soal diaorg mintak yg bukan2 tu, kita jgk kena redha. Kenapa? mgkn pintu hati mereka masih tertutup atau mgkin sebab lain...sapa tahu slps ini macmana kehidupan mereka..pokok pangkalnya, Allah dah bagi ujian pada org2 kaya itu, insaflah semua...dan kita, doakan agar pintu hati kita semua dibuka Allah. Jangan ditambah dosa jika kita tak tahu cerita sebenar. Kalau tahu pun apakah salahnya kita berdoa dan tersu mendoakan kesejahteraan kita umat Allah? Itu ajaran agama kita.Bukan gunakan blog sebagai tempat melepaskan geram n perasaan yg tidak munasabah.wallahualam, maafkan hamba krn menegur.

  11. own  

    January 2, 2009 at 7:07 PM

    betul la tu...org kaya mane prnh bersyukur...mase ade mase,lupe tuhan..dh kena bencana br igt thn...tp ap2pn thn dh bg hidayah...mari kita kmbli ke pngkl jln...kuatkan perpaduan ummah

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates