Pengurusan mayat di Tibet |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }



Iklan online murah

Kisah ini sememangnya benar dan telah lama diketahui. Bagi masyarakat tibet ini, tanah tempat tinggal mereka terletak atas gunung di mana tiada tanah lembut Hampir kesemuanya diliputi batu atau salji/air batu. jadi memberi mayat untuk dimakan oleh burung vulcher adalah option mereka. Tambahan pula dipercayai roh si mati akan kekal di gunung ganang tersebut bersama burung berkenaan. tindakan lelaki yang memotong serta menghancurkan mayat adalah untuk memudahkan burung tersebut mempercepatkan proses ini. mereka juga tidak mahu burung tersebut membawa anggota badan yang masih separa sempurna(seperti kepala, tangan dll) ke tempat lain maka dihancurkan untuk memudahkan burung tersebut memakan mayat.

Teringat cerita berkenaan pembunuhan manusia pertama dalam dunia iaitu kisah anak Nabi Adam AS iaitu kisah Qabil yang telah membunuh Habil kerana merebutkan adik kembarnya yang cantik iaitu Ikrima.

Qabil menyesal terhadap perbuatannya yang kejam. Beliau sedang berfikir apa yang hendak dibuat seterusnya dengan mayat adik lelakinya yang telah dibunuh. Beliau melihat dua ekor burung gagak hitam yang bertarung dan satu darinya mati ditewas. Burung hitam yang hidup itu menggali tanah dan menanam burung yang sudah mati itu. Qabil mengikut cara tersebut lalu menggali tanah dengan kedalaman yang cukup untuk mayat Habil ditanam. Maka, inilah asasnya cara menanam mayat oleh masyarakat Islam dan kebanyakan budaya manusia kini yang diamalkan untuk beberapa alaf.

Corpse Management in Tibet@stranges-world.blogspot.com

Koleksi gambar penuh di STRANGE WORLD. (18SG)

Cara Melambatkan Pancutan (18+ sahaja!)

Iklan Di ISUHANGAT!

Related Posts by Categories



0 comments

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates