Bapa Islam anak kafir |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }







Masyarakat Islam terkejut dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz bahawa Jemaah Menteri telah bersetuju memutuskan kanak-kanak mesti kekal menganut agama asal ketika ibubapanya berkahwin walaupun salah seorang pasangan itu menukar agama.

Keputusan yang dibuat oleh jemaah menteri dikatakan sebagai langkah penyelesaian jangka panjang berhubung isu pertikaian status agama kanak-kanak berkenaan apabila ibu atau bapa mereka menukar agama.

Mudah-mudahan di Malaysia jangan jadi macam artikel di bawah ni



*Klik gambar untuk besarkan


Tawaran Video Panduan Cari Duit Internet|Download Percuma!

Rahsia Atas Ranjang | Untuk bacaan dewasa sahaja!

Turunkan berat badan secara sihat tanpa kenaikan semula sambil menjana pendapatan lumayan

Gempar!! Membongkar rahsia bagaimana seorang pelajar mampu memiliki Mercedes Benz SLK200 dan pendapatan sebanyak RM130,000 Sebulan!

Iklan Di ISUHANGAT!

Related Posts by Categories



18 comments

  1. Peanut Butter Jelly  

    April 29, 2009 at 3:59 AM

    his father is not a Muslim, based on what i have read on the article, he's a freethinker...

    btw, only The Creator knows what is best for His creations...we can't simply judge this guy is a disgrace to the Muslim society...even though I'd say that...

  2. yat_yatie  

    April 29, 2009 at 7:07 AM

    em..apa nk jadi la manusia sekarang ni..dia da terpesong dari akidah islam..astagfirullah.. Ini lah sebabnya penting didikan agama yang kukuh sejak dari kecil.. semoga kita jadikan benda ni pengajaran wat kita semua..

  3. Anonymous  

    April 29, 2009 at 8:51 AM

    betul kata incik ahmad, nama sahaja nuslim, tapi cara hidup lebih kepada freethinker.

  4. akizaki  

    April 29, 2009 at 9:04 AM

    satu kenyataan bangang oleh seorang berpelajaran tinggi....

  5. Ab Razak Hj Ahmad  

    April 29, 2009 at 9:07 AM

    Toksah marah sangat kat dia. Soon or later kat Malaysia pun boleh jadi mcm ni. Bila ulamak, mufti dan pakar agama dipinggirkan.

    Recent decision by cabinet memang surprisingly coz tiada perbincangan dengan pakar agama. Based on org yang duduk kat kabinet. Very hurting and embarassing.

    Utk moderator, next time sila nyatakan majalah apa dan dari negara mana. Instead of cut, copy and paste. Rasa mcm Singapore.

    p/s - the above statment are freem from political issue and party.

  6. Ridzzy  

    April 29, 2009 at 10:32 AM

    Klu org tu nak murtad, tak payah nak paksa2 dia... biar dia menjawab kat kubur sendiri.

  7. Anonymous  

    April 29, 2009 at 11:11 AM

    lepas ni apa lagi? Adakah kabinet akan memutuskan pula rakyat umur 18 tahun boleh sesukanya tukar agama yang mereka suka?

  8. Qazwsx  

    April 29, 2009 at 3:33 PM

    Riddzy,xleh kata macam tu,kita sebagai sesama Islam kena ada tanggungjawab gak,kita xleh wat xtau ja,even kubur lain2,tapi kat akhirat nanti,kita kena soal juga kenapa dia leh jadi cmtu,apa usaha kita.

  9. Ah Win  

    April 29, 2009 at 9:41 PM

    incik,
    kan di malaysia kita ni berfahaman sekular?

    agama dan pentadbiran dipisahkan?

    ~hmmmmmmmmmmmmm

  10. shafiqshahari  

    April 29, 2009 at 10:48 PM

    kat kubur jawab la...

  11. Unknown  

    April 30, 2009 at 4:07 PM

    bagus.. he likes to eat pork kan? bagi mampos kene Swine Flu..

  12. mydairy  

    April 30, 2009 at 9:52 PM

    this is one malaysia!

  13. Syed Putra  

    May 2, 2009 at 8:47 AM

    Aku tak geram dgn diorg bertiga ni. Tapi geram giler kat nenek atau datuk atau moyang2 mereka. Coz tak pandai jaga anak cucu ikut hukum Islam. Sedih sgt2. Tapi mmg ada dgr pn yg kat S'pore ada golongan Malay yg dah murtad. Tak ramai tp mmg membahayakan. Kalau igt S'pore, kesal dan terkilan nape Tunku Abd Rahman pisahkan mereka dari M'sia dulu (amtara kesilapan besar Tunku spjg pemerintahan beliau). Dah jd mcm ni, tak taulah nak cakap cmne. Berdoa jelah moga anak cucu kita tak mcm ni. I do feel hurts with their statements especially regarding religious matters. Konsep Islam tak masuk langsung dlm otak mereka. It's better for that 'Khairudin' mengaku Serani or Peranakan, lagi bagus. No need to relate their lifestyle with Islam. Ishkk...tolong lah buang nama 'Khairudin' tu. Buat sakit hati je. Ya Allah, hanya engkaulah yang Maha Mengetahui segalanya.

  14. Syed Putra  

    May 2, 2009 at 8:48 AM

    This comment has been removed by the author.
  15. Syed Putra  

    May 2, 2009 at 8:48 AM

    This comment has been removed by the author.
  16. Syed Putra  

    May 2, 2009 at 3:51 PM

    Hmm...mmg anti sgt2 ni. Dats y post another comment. Kisah ni mmg hampir serupa dgn kes yg terjadi di Indonesia. Contoh terdekat Jamal Mirdad dan Lydia Kandou. If you notice, anak2 mereka seperti Nana Mirdad dan Naysilla Mirdad mmg popular di Indonesia and M'sia lewat sinetron 'Liontin'. Jamal dan Lydia merupakan pasangan yg berbeza agama. Jamal is a Muslim while Lydia prefers to stay in Catholic. So, anak-anaknya pn confused. Tp diorg pilih Catholic...yela, Christian kan lbh mudah dan tak perlu komitmen mcm Islam. Nak buat cmne kan, dah undang-undang pancasila Indonesia membolehkan perkara tersebut. Itulah kebebasan beragama yang diorang dok perjuangkan. Tapi kes Lydia-Jamal ni berlarutan more than 10 years. Mula 1980's tp pertengahan 1990's baru sah menang. Byk lagi kes di sana, spt kes pelakon tersohor 1990-an, Nurul Ariffin yg bernikah dgn pacarnya yg non-Muslim. Kes keluar Islam semula pn ada mcm Broery Marantika tp yg best mgkn spt kisah2Lulu Tobing dan Tamara Bleszynski (heroin cerita 'Hikmah') yang rela masuk Islam serta kisah Inneke Koesherawati yang kembali kpd Islam utk menjadi muslimah sejati. Entahlah, kita berserah jela pd Allah. Dia yang lebih berhak menentukannya.

  17. honey lemon  

    May 3, 2009 at 11:28 PM

    yups..i do agree with encik ahmad
    kyle not a muslim
    so the title Bapa Islam anak kafir is not a suitable.
    it can be Bapa Malay anak kafir or anything else

    don't judge people when you didn't know the truth..

  18. Mohd Yazid Abu Bakar  

    September 19, 2009 at 2:19 PM

    Assalamualaikum saudara seislamku

    Allahuakbar

    Pada pendapat saya, setiap individu berperanan penting.
    Apatah lagi pemimpin negara. Sebagai org islam setiap kita adalah pemimpin/khalifah. Kita akan ditanya apa yang telah kita lakukan untuk membantu org2 sebegini. Adakah dgn mengkritik sudah cukup?
    Kerana apa...kerana kalau jiran kita tidak solat, pernah ke kita cuba mengajak atau sekadar kubur kau dan kubur aku berasingan? konsep ni perlu diperbaiki. Kita adalah saudara bg setiap muslimin muslimat yg lain.
    Semasa dakwah agama zaman dahulu kala, ulama mendakwah pemimpin dahulu kerana pemimpin dapat mencorak perjalanan sesebuah negara. Singapura? Sebab itu kalau kita tengok pimpinan cina berbeza. tidak boleh azan dsb. Ya, mereka bagus dari pembangunan ekonomi, tetapi islam juga ada panduan hidup yang komprehensif, Cuma manusia tidak mempercayai al quran lagi…
    Bukankah nabi Muhammad SAW pernah bersabda, aku tinggalkan kamu dua perkara dan jika kamu berpegang teguh kepadanaya kamu tidak akan sesat selama-lamanya iaitu Al-Quran dan Sunnah
    Bezanya org islam ialah pimpinan kita sepatutnya berdasarkan panduan dan hukum agama. Dan agama adalah dari Allah, bukan agama ciptaan manuia kerana ciptaan manusia itu lemah dan serba kekurangan.
    Dan seterusnya ialah ibu bapa. Ini yang paling penting. Prndidikan awal bermula di rumah. Saya tahu semua orang setuju dan tahu konsep ini. Tetapi sekadar man? Adakah dengan mengajar anak ABC, 123, Alif ba ta sudah mencukupi.
    Saudara seislamku, biar saya sampaikan satu pelajaran yang berguna, insyaallah. Didiklah anak kita dengan rukun islam dan rukun iman. Jgn biar org lain yang mengajar kerana belum tentu pun mereka mengajar. Berapa ramaikah diantara kita yang pernah mengajar anak bersyahadah? Dan itulah pengakuan islam pertama kita yg sepatutnya IBU BAPA yang terapkan...
    Wallahualam

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates