Komputer terkecil di dunia - fit-PC2 |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }









FIt-PC2 adalah Komputer terkecil di dunia yang kini berada di pasaran antarabangsa, belum berada di pasaran Malaysia. Komputer keluaran syarikat Compulab ini berukuran 115x101x27 mm, lebih kecil dibandingkan dengan Compact Disk.

Casingnya terbuat dari alumunium yang dapat menyerap energi panas sehingga tak lagi memerlukan kipas angin yang kadangkala berbunyi bising. Dengan demikian, fit-PC2 sama sekali tak mengeluarkan bunyi pada digunakan.

Bentuknya yang nipis membuatnya tidak memerlukan tempat yang luas. Selain itu, dengan dukungan Intel Atom PC di dalamnya menghasilkan komputer yang tidak menggunakan tenaga elektrik yang besar iaitu hanya memerlukan tenaga elektrik sebesar 6 watt bagi pengoperasian normal Windows XP atau Linux.

Berat komputer canggih ini pun sangat ringan, hanya 370 gram. Fit-PC2 yang juga dapat dioperasikan melalui IR remote control ini pun tahan gegaran dan suhu panas.

Komputer mini Fit-PC2 nampaknya layak disebut komputer ideal bagi pengguna masa kini dengan harga bermula USD$ 245 , performancenya bagus dan tentunya jimat tenaga.

Berikut spesifikasinya:

* 1,6GHz x 86 CPU
* 1GB RAM
* SATA hard disk
* DVI dengan kecepatan graphic
* High definition audio
* LAN and WLAN
* 6 USB ports


Gempar!! Membongkar rahsia bagaimana seorang pelajar mampu memiliki Mercedes Benz SLK200 dan pendapatan sebanyak RM130,000 Sebulan!

1000 USAHAWAN TOPUP E-LOAD DIKEHENDAKI, UNTUNG SEHINGGA 5%

Penemuan Ajaib Jus Manggis, Kesihatan & Kewangan... Daftar Percuma

Cara Melambatkan Pancutan (18+ sahaja!)

Iklan Di ISUHANGAT!

Related Posts by Categories



0 comments

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates