Kasih Ayah Rasa Bahagia - OGOS:Memori itu datang lagi. |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }



Ayah dan Ibu...

Itulah permulaan kami..
Dapat melihat bulan dan matahari
Yang dikurniakan dari Ilahi..

Semasa coretan ini di siapkan, telah 8 hari ayah meninggalkan dunia
yang fana ini dengan seribu kenangan pahit manis bersama emak serta
keluarga tercinta.Coretan ini hanyalah sebagai mengingati kembali saat saat
indah bersama ayah yang bertungkus lumus menyara ahli keluarga demi sebuah
penghidupan.

Tanggal 12hb Aug 2003, kira kira jam 10.10 malam handphone ku
berdering ketika aku bersiap siap hendak ke tempat kerja.Melalui paparan
skrin aku lihat Kg.Perlis yang sememangnya aku setkan dalam address
book.Hatiku mula berdetik.Ah berita apakah ini?Tiba tiba ia berhenti
berdering sebelum aku sempat menjawabnya.Debaran dada semakin kencang
menanti panggilan untuk kali kedua.

Bila deringan kedua, aku dengar suara Maksu menangis
teresak-esak.Ya Allah apakah yang telah terjadi. EE ayah eksiden pula..tapi
kali ni teruk ..kaki ayah รข€¦Kenapa dengan kaki ayah?? Aku tidak mengerti!!
Kaki ayah hancur dan putus....Subhanallah..betapa hibanya aku pada saat
itu.terbayang keadaan ayah.Aku menyuruh Maksu memberitahu abang supaya call
aku balik untuk mengetahui keadaan ayah waktu itu.H/s berbunyi lagi kali
ini dari isteriku..rupa-rupanya dia telah dimaklumkan oleh abang terlebih
dahulu.Panggilan dari abang meredakan keresahan kerana dia mengatakan " EE
jangan bimbang semuanya o.k .pergilah kerja dulu.kalau apa apa..dia akan
call balik.Perasaanku berkecamuk.Tidak dapat membuat keputusan.Dengan hati
yang berat aku meninggalkan kedua anakku untuk keluar telepon kerana kredit
h/s habis.Baru 20 tapak aku melangkah anak kecilku menangis dengan
sekuatnya minta jangan ditinggalkan.Terpaksa aku berpatah balik untuk untuk
mengambilnya.Sebelum aku menuruni tangga, inilah perkataan keramat yang aku
akan simpan sampai bila bila ketika h/s berdering lagi pada pukul 10.35
mlm.. " EE, ini berita yang paling sedih ...ayah telah kembali
kerahmatullah.Doktor telah mengesahkan semasa dalam perjalanan ke hospital.

Teduduk aku.Kelu. Hanya perkataan
"Innalillahhiwainnailaihirooojiuun.. Sebak dada ini hanya tuhan yang
tahu.Aku pun memaklumkan pada isteriku, kerana hari itu dia berkerja
petang melalui telepon yang terpaksa aku pinjam dirumah pengasuh anak
perempuanku.Sebelum itu isteriku menghantar mesej dan bertanyakan bagaimana
keadan sekarang.Setelah berita diterima.. isteriku bagaikan meraung
kesedihan.

Related Posts by Categories



0 comments

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates