Masjid Al - Astiglal, Jakarta, Indonesia |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }



klik di sini untuk mengetahui kaedah menjana pendapatan internet yang terbukti

Ramainya solat di Masjid Al - Astiglal, Jakarta, Indonesia. Masjid ada 3 tingkat semuanya penuh. Tak pasti ni solat Tarawih atau solat Jumaat tetapi orang Indonesia ni memang rajin solat tarawih. Jika di sini pun,kelihatan minah-minah kilang warga Indonesia berduyun-duyun pergi surau/masjid untuk solat tarawih, jadi tak hairanlah kalau di Jakarta, masjid boleh penuh camni. Di Malaysia pula juga menunjukkan bilangan jemaah yang ramai di mana-mana surau dan masjid. Alhamdulillah ramai yang solat Isya' berjemaah.

Malangnya, jemaah akan berkurang semakin dekat menjelang Syawal, susut dan susut dan kembali sepi selepas Raya..sedihnya.

Pernah dengar ceramah Agama,nama ustaz dah lupa yang mengatakan orang Islam hanya kuat dan boleh melawan bagsa Yahudi ialah apabila orang Islam yang solat berjemaah di Masjid/surau pada waktu Subuh sama ramai dengan solat jumaat.

Wallahualam..

Klik atas gambar untuk ke blog asal untuk zoom in.

Related Posts by Categories



1 comments

  1. Anonymous  

    September 8, 2008 at 3:16 PM

    http://isteri-mamak-tua.blogspot.com/2008/08/anwar-shadow-goverment-mungkinkah.html

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates