Qunut panjang qunut pendek |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }

tip besarkan buah dada due 8 Sept








Mungkin ada yang marah saya kerana video ini. Video ini adalah rakaman program hari raya di rancangan TV Suria (Singapura) tahun 2008. Jika yang tinggal di Johor Selatan yang selalu tengok suria mesti kenal pelawak-pelawak Singapore ni.

Mungkin ada yang kata video ini mempermainkan solat tetapi tujuan saya berkongsi untuk mengingatkan inilah hakikat kehidupan umat Islam di Malaysia kita sekarang. Cuba kita lihat sekeliling kita, jiran kita, kariah kita - berapa ramai yang solat dan berapa ramai yang tidak solat walaupun seorang muslim. Berapa ramai yang boleh menjadi Imam? Berapa ramai orang dewasa yang tidak hafal-hafal Doa Qunut? Sedangkan kalau kalau lagu, panjangnya 5 minit pun boleh hafal.

Malah ada kaum lelaki Melayu Islam yang selamba sahaja basuh kereta atau berkeliaran ke hulu ke hilir tidak pergi ke Masjid solat Jumaat dengan sedikit pun tidak berasa malu dan bersalah. Siapa makan tengahari di restoran lagi. Sedangkan semasa zaman Nabi Muhammad SAW dahulu jika tidak pergi ke Masjid untuk solat jemaah waktu biasa pun para sahabat mengusung keranda di hadapan rumahnya.

Jagalah keluarga kita terutama anak-anak kita. Islam membenarkan kita memukul anak yang lebih 11 tahun jika dia tidak solat. Tetapi kalau kita sendiri pun solat rongak-rongak macamana nak hukum anak pula kan?

So sendrik mau ingat!

Youtube kena block? download sahaja video tersebut DI SINI


"Satu pendedahan mengenai KWSP - Ada sesuatu yang wajib anda tahu mengenai KWSP"

"HAPUSKAN KETIAK HITAM,JERAWAT DI MUKA/BADAN,JERAGAT,PANAU DGN BERKESAN SECARA SEMULAJADI"

Rahsia Atas Ranjang | Untuk bacaan dewasa sahaja!

Iklan Di ISUHANGAT!

Related Posts by Categories



1 comments

  1. Stylo  

    July 25, 2009 at 12:03 AM

    Yea cerita ini bukan main2 atau pun mempersenda kan ugama kita ....cerita ini berlaku 15 tahun lalu semasa saya pulang ke kampong saya di Mersing.Cerita ini d cerita kan oleh salah seorang saudara saya mengenai satu majlis perkawinan yg berlaku di Kota Tinggi Johore.Apabila tok imam bertanya kan kepada pasangan penggantin lelaki tahu tk kamu baca doa QUnut?? Dgn selamba mamat ne pun mejawab tahu ...lalu dia pun baca seperti mana di baca kan oleh Pelawak Singapura itu "Qunuttttttttttttttttttttt" Apa kan tidak riuh rendah majlis e2 semua ketawa terkekek kekek bila mendengar kan Penggantin lelaki itu membaca dengan selambanya rengkas.So ini bukan lah mempermain kan ugama Islam sebenarnya cerita ini benar2 berlaku dan terjadi d negara Kita tanpa kita sedari dan yg tk pernah dengar dgn selamba lah dorang menggutuk dan komen macam2 itu lah dia warga negara & org melayu kita.

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates