Gambar demo anti-ISA |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }





tip besarkan buah dada due 8 Sept



Seperti dijangka Gerakan Anti-ISA tidak bertempur dengan PRO-ISA tetapi bertempur dengan FRU. FRU berjaya menghalang Anti-ISA ke Istana Negara apabila seperti biasa menghalang dengan pancutan iar water canon dan asap pemedih mata.

Ribuan pendemo berarak ke jalanan
Jangan salah faham k,siram pokok bunga tu.Air dia pedih gila.....!!!
Ini bukan di Palestin bukan di Iraq dan bukan di Amerika.....Sendiri mau ingat la bro
Makan asap la......pejuang melontar balik bom asap kearah FRU
Lari....lari....lari Anjing kelaparan mau gigit
Bergelumang dgn SB tu bro
Walaupun disembur dgn water canon n bom asap kami tak lari
Perghhhhh....tv 3suku cakap 1000 orang ajer
Kahkahkah.....padam muka korang semua......Najib marah berdemo hampa nk jg......ambik kau..!!

Ini pula gambar pendemo PRO-ISA yang berani melanggar arahan polis.



Sumber gambar: wargamaya


"DAFTAR PERCUMA*PART TIME DIRUMAH*BONUS MINGGUAN*$2,000-$5,000"

"HANGAT...JANA PENDAPATAN LUMAYAN SAMBIL MENJAGA KESIHATAN ANDA"

"Satu pendedahan mengenai KWSP - Ada sesuatu yang wajib anda tahu mengenai KWSP"

"HAPUSKAN KETIAK HITAM,JERAWAT DI MUKA/BADAN,JERAGAT,PANAU DGN BERKESAN SECARA SEMULAJADI"

Rahsia Atas Ranjang | Untuk bacaan dewasa sahaja!

Iklan Di ISUHANGAT!

Related Posts by Categories



37 comments

  1. Anonymous  

    August 2, 2009 at 1:23 AM

    Memalukan aje.
    Menyusahkan orang lain aje.
    Bodoh punya manusia.
    Apa diorang dapat duk arak2 camtu?
    Mengganggu ketenteraman awam ada la.
    DIorang ni patutnya masuk ISA tu.

  2. uncleapit  

    August 2, 2009 at 1:52 AM

    apa diorang dapat?diorang dapat bantu org2 yang dizalimi..ada ke dalam islam hukuman tanpa bicara..tanpa bukti..sendiri mau ingat daa....-anti ISA-
    kata negara demokrasi..demokrasi pala hotak..pemerintahan kuku besi..sekular..cakap je negara islam..

  3. Awie  

    August 2, 2009 at 10:58 AM

    Aku sokong knowlee....
    ape bende merusuh2 ni?? ape pekdah yg korg dpt??? dpt masuk penjare lagi adela, si Anwar, Nik aziz, hadi awang, lim kit siang tak masuk penjare pun, korg plak yg masuk penjare, da name kene blacklisted
    merusuh2 ni xdtgkan pekdah langsung, menyusahkan peniage2 kat KL tu, sian deorg, tgk pak lebai pn join, lebih baik gi berdakwah ke bg ceramah agame ke...
    ala kerajaan BN ni zalim sgt ke?? mcm saddam hussein ke?? bunuh rakyat sendiri??? ISA ni sebenarnye utk pengganas2 dan org yg boleh gugat keamanan negare, tapi, bile yg masuk ISA Tu ahli politik mcm ni lah jdnye,ala asal cukup makan,minum,tmpat tinggal, pn dah bersyukur...toksahlah buang mase. Setuju???
    Sekian. Wassalam

  4. Anonymous  

    August 2, 2009 at 11:40 AM

    uncleapit ketara anti-ISA.
    Please la.
    I cannot accept apa2 alasan orang2 anti-ISA.
    Tindakan merusuh adlah tindakan PALING BODOH dan majoriti yang merusuh ialah ORANG ISLAM.
    Dapat bantu org dizalimi? LOL.
    Diorang ni zalimi diri sindri.
    Menimbulkan lebih banyak persepsi negatif drpd masyarakat bukan Islam terhadap orang Islam.
    Suka ke? MMg korang suka la.
    Kalo korang tak suka, korang takkan buat perkara bodoh camni.

  5. Awie  

    August 2, 2009 at 12:23 PM

    yg pergi berdemo ni sape??? majoriti melayu!!! cine, india xdenye, nilah keje Anwar, nilah keje Lim kit siang, nak melaga2kan sesame Melayu, nnti Melayu berpecah(skarang pn da berpcah...) yg cine ni amek kesempatn perintah negare, abes sume perlembagaan ditukarnye, hak istimewa org mlayu dihapuskan, xde lg bantuan2, subsidi2, jadi cam org melayu Singapore, BODOH SOMBONG!!!!
    sudahlah!!! tgk org cine,india deorg apa2hal bersatu, ini melayu nak bergaduh sesame sndri, WTH??!!! dulu Anwar tu mase jd TPM, org cine paling takut kat die sbb die pn presiden ABIM tp skarang? tubuhkan Parti Keadilan utk balas dendam...aku xpn xbrape suke BN tp aku sayangkan bangsa MELAYU! nnti ape akibatnye kat anak cucu kite kelak?? dipinggirkan kat bumi MALAYsia sendiri, nak kate aku rasis katela tp inilah hakikatnye yg berlaku kat Malaysia skarang ni...

  6. Unknown  

    August 2, 2009 at 12:51 PM

    tanpa bicara? tanpa bukti? ko ade bukti ke? penah masuk ISA?

  7. Awie  

    August 2, 2009 at 1:32 PM

    ISA ni ade pros & Cons die,yg masuk ISA ni kalau pengganas yg masuk mmg aku stuju sgt tp kalau ahli politik yg masuk, dipolitikkan plak, kalau krajaan biar org yg berkenaan berleluase nnti jd cam 13 Mei 1969 dlu plak, ko nak ke? kepale, mayat bergelimpangan kat jalanraye, ko nak rasai ke pengalaman tu balik? oh ye belum dilahirkan lagi la tu...
    budak2 mude skang ni xtau sejarah dulu, xrase 13 Mei tu yg xtakut, bg aku cube pristiwa 13 Mei brlaku skali lg, biar yg mude2 ni rase mcm mane siksanye, time tu Melayu mmg bersatu!!!
    ala kat Kem Kamunting tu bknye cam kat Kem Guantanamo,yg mknye bagi taik!!
    pakcik aku ex-special branch,katenye dkat kem kamunting tu sbnarnye fasiliti die jauh lebih baik, 100x gande lbih baik dari G-Bay, mcm resort, except penghuninye dikurung utk tempoh tertentu, nk watpe? nak brainwash blk, sedarkan blk deorg ni... mkn minum sume lengkap.
    yg teresa kok kate makann kat ISA tu cam mknn anjing? katenye bg mkn telur dgn roti xsilap aku...haii~~ telur skang bape hinggit?? mahal tau bkan murah! lagi satu mknn tu utk breakfast, tghari mkn nasi lauk aym/ikan, mlm pn lebeh kurang...korg pn nak dok situ, huhu~~ =p

  8. Anonymous  

    August 2, 2009 at 3:34 PM

    Kepada yg Pro ISA..
    Baca balik quran, pg blajar blk ilmu2 asas agama ni..
    Islam melarang keras penahanan tanpa bicara..Ustaz skolah aku dlu kena tangkap time tgh mengajar dlm kelas hanya sbb dia pernah blajar kat negara arab..tpaksa tinggal isteri dgn anak2 utk tempoh masa yg lama..semua sbb apa?sbb akta ISA yg BODOH dan ZALIM ni la..Polis dan menteri2 BARUA UMNO ni gunakan utk melindungi kejahatan diorg.
    Xkena dkt sedara mara boleh la ckp akta tu x zalim..Jgn la asyik baca paper yg mmg jadi anjing tunggangan kpd UMNO..bukak sikit minda..baca media dua2 belah pihak..lepas tu nilai la mana yg betul. Kalau dah baca dua2 dan rasa kerajaan btol..itu terpulang..
    Kalau stakat baca Berita Hairan, Utusan Meloya dgn TV3 suku mmg akan diperbodohkan sampai mampus..
    Kitorg x mengganggu ketenteraman awam ok..mmg dari awal dah dibagitau supaya jgn buat apa2 perkara yg boleh menggugat keselamatan awam. Tp FRU anjing merah kerajaan ni sbnrnya yg timbulkan provokasi..serang org yg berdemo dgn water canon dgn tear gas.
    Apa kitorg dpt duk berarak mcm tu??
    Pernah baca x, at least pon pernah dgr x hadis nabi yg suruh kita apabila melihat kemunkaran, kena cegah dgn perbuatan?NAbi ckp kalau x mampu, cegah dgn lisan dan kalau x mampu sgt, skadar rasa xreda dalam hati..So, mncegah dgn perbuatan tu adalah yg paling dituntut oleh Syarak..
    Ni sah x pernah dgr hadis2 ni..Xpe, nnt korg tanya Sister in Islam, suruh dia tafsir blk hadis ni utk disesuaikan ikut keadaan semasa yek.
    Rajin2 kan bukak kitab2 agama sikit..jgn asyik kejar dunia aje..
    Tau x satu lg fakta?cuma ada beberapa negara aje yg still ade undang2 rimba mcm ISA ni. Antaranya. US, Singapore, Israel dan Malaysia..
    Elok la tu..sokong la org yg melakukan kezaliman..nnt pandai2 la jwb dpn Allah nnt.
    Aku tau korg mmg pandai dan yakin ade alasan yg boleh diberi bila berhadapan dpn Allah nnt..
    Innallah la yuhibbuz Zhalimin..
    Wallahu'Alam

  9. ! N e n a G a b b a n a !  

    August 2, 2009 at 4:43 PM

    This comment has been removed by the author.
  10. Anonymous  

    August 2, 2009 at 7:21 PM

    Satu lg..adakah ISA dibenarkan dlm Islam?
    Fikir logik jela..
    Adakah Allah terus menghumban tanpa membicarakan org2 kafir dan org2 yg terang2 terangan kufur dgn Syariat Allah?
    Kawan2, Allah tu maha Adil..bukan kata org kafir dan kufur akan dibicarakan, Iblis tu sendiri pon akan dibicarakan dahulu sblm dihumban ke api neraka.
    Marilah bersama menentang kezaliman..

  11. mz03  

    August 2, 2009 at 7:53 PM

    itu la hakikatnya dlm hidup,bl berbicara soal agama ramai yg cb nak mengelak..awat takut ka...diri x ckp ilmu ka? bercakap dgn org yg ilmu agamanya singkat gtu la byk la songelnye....btl cakap unclepit,naufal haziq...hadis nabi dah terang lg bersuluh..bg mereka ni x pnh bc hadis ka...klu dilihT DLM SISTEM POLITIK Islam adlah konsep kerajaan terpimpin, terpimpin dgn Islam yg agung...ia juga dikenali olh al Mawdudi sbgi theo-demokrasi..sistem ini mengikat manusia bersndrkan kpd Al-quran dan sunnah...dari sudut len manusia diberikan kedaulatan yang terbatas di bwh panduan wahyu....demokrasi ade menyebut ruang lingkupnya adalah KEBEBASAN BERSUARA...DLM SISASAH SYAR`IYAH sendri atau sistem politik Islam meletakkan kebebesan bersuara sbg tunjang dlm konsep demokrasi..atas dasar inilah kami cbe menjelaskan mengapa ISA perlu dihapuskan..mn perginya pemimpin UMNO yg cakap mereka perjuangkan Islam,,mana,mana?ckp saje x gne..klu duit dan kepentingan kroni menjadi matlamat ini la jdnya..tolak Islam ketepi..gni la..tepuk dada tanya iman masing2.dimn letaknya Islam..hanya tggl nama saje..letak la ditmpt sebetulnya..jgn la ble Allah dh dtgkan Bala Bencana br nak igt...org Melayu dan Islam itu satu gabungan yg cukup kuat di negara ini..tapi klu dh Melayu dh x ambil peduli psl Islam..Guane tu..yg zalim tetap zalim...-anti ISA-

  12. Asrul Budi  

    August 3, 2009 at 2:43 AM

    aku anti-ISA,,, kenapa aku anti? sebab ISA disalah gunakan.. UMNO cuba gunakan ISA untuk kepentingan mereka... BODOH punya UMNO... jaga kepentingan orang melayu konon...

    Kepada orang² UMNO, tolong jawab soalan aku..

    sejak UMNO perintah, adakah orang melayu maju?
    Berapa banyak remaja² sekarang rosak akhlak? video lucah melayu melambak², Rasuah peringkat menteri, duit rakyat habis di bolot,, KJ ngan Ali ketam bersalah rasuah pun masih di terima lagi,, ni lah salah satu kebanggaan orang umno... RASUAH! RASUAH! RASUAH....

    Pergi jer kat bandar malam minggu,, bersepah remaja² melayu yang rosak akhlak.. teguk arak pun dah tak malu... Inilah hasil pemerintahan UMNO...

  13. Unknown  

    August 3, 2009 at 2:46 AM

    cuber buktikn dlu adakah ia tanpa bicara?

  14. Unknown  

    August 3, 2009 at 2:47 AM

    nk tgk plak klo DAP Pas PKR memerintah.Adakah semudah abc utk halang sumer tu..

  15. mz03  

    August 3, 2009 at 5:04 AM

    Awat, hampa x mengaji undang-undang ka? Dlm perlembagaan dh cakap seseorang yg ditahan perlu diberitahu akan sebabanya-sebabnya..ini main pakai tahan ja..cbe bace blk kes2 yg ditahan di ISA..berlmbak kes..bagaimana sabitannya.. PR nak memerintah memerlukan 2/3 majoriti parlimen dan ini mereka sedang usahakan..peluang itulah yg sdg PR tggu..

  16. puan serie syasha  

    August 3, 2009 at 9:34 AM

    aku ada kat sana masa re4masi tuh.. kebetulan aku g SOGO..
    satu je aku nk ckp..

    BANGANG..

    korg(yg berarak ni) tau x mcm mana keadan org awam masa tuh?
    ngam makcik2 tua yg terbatuk2 kena asap, baby n budak2 kecik nangis2 takut..
    gila ke?
    pasal politik, apa pun sanggup..
    bila berckp bab agama, korg je yg betul, org lain salah..

    yg pelik, time maulidur rasul, awal muharam ke, x plak korg nk berarak..agama konon..

    ptuihh...

  17. Awie  

    August 3, 2009 at 10:13 AM

    Aku salahkan GMI, penganjur yg xde akal, org yg join pn same, pi la berkumpul kat tempat lapang, ni tidak, pi berarak kehulu kehilir kacau jalan sume, mmgla polis kacau..
    cube pi brkumpul kat satu tmpat aku yakin Polis xkan sentuh pn!!

  18. mz03  

    August 3, 2009 at 10:17 AM

    agama dan politik x blh dipisahkan..hang x pernah dengar kisah nabi Muhammad S.a.w. Dalam pmerintahan Bagainda, baginnda x pernah asingkan politik dan agama..x pun mmg x mau dengar Kisah Nabi..tp mengaku Umat nabi Muhammad.malu la skit..Kat akhirat nnti nak Mintak Syafaat Pun dr nabi tp nak mengamal sunnah Nabi Malu...apa cerita

  19. uncleapit  

    August 3, 2009 at 10:19 AM

    hey..korg x pk ke..ahli keluarga yg kena ISA..diorg betahun2 teputus ksih syg..x knal ayah diorg..ayh yg dpsahkn oleh kerajaan yg rakus..tanpa dibicarakan..hnya perkara yg x munasabah..ok lau diorg besalah..bwk diorg hadapkan ke mahkamah..ape ssh..kenapa nak di humban dalam ISA..itulah ZALIM namanya..shasya.lau fru x sembur..x de sape yg kena..diorg juz nak bg MEMO 10 deklarasi..ini undang2 rimba..korang ni dok dlm rimba kot..org umno sendiri pun ada yg x setuju dgn ISA ni..masih selamat ke negara kita..tidak..negara kita bnyak kes jenayah..rogol..ragut..brapa org dah mati disbbkan ragut..aku rasa org yg dihumban dlm ISA tu xde nak wat cam 2 kot..-anti ISA-

  20. Asrul Budi  

    August 3, 2009 at 12:22 PM

    bro ijat, nampaknyer ko nie memang tak tau lagi pasal ISA,,
    Akta ISA membolehkan penahanan tanpa bicara.. sebagai contoh ko tak bunuh orang pun ko boleh masuk ISA,, Ko tak boleh buktikan ko tak bersalah sebab takde perbicaraan.. Ko boleh bayangkan tak perasaan ahli keluarga ko macamana?

    lagi satu aku nak bagi tau,, kalau buat kat tempat lapang ade TV3 nak tunjuk? lagi putar belit ade la...
    Kerana UMNO Melayu Punah, Kerana UMNO Melayu Musnah!!!!

  21. Unknown  

    August 3, 2009 at 2:51 PM

    mmg aku kurang tau psl ISA.. tp aku juz nk bukti jer. masih xberjawab soklan tu lg.. mmg aku ngaku aku xtau sgt psl ISA..

  22. Madu_Embun  

    August 3, 2009 at 5:04 PM

    Anti-ISA & Pro-ISA 2X5. Menyusahkan org yg x terbabit, buat trafik jam je jln KL, dahlah aku keje ari Sabtu tu. Peniaga plak terpaksa tutup kedai, kesian. Pehal nk demo2 ni ha? Xde keje lain ke? Apa nak jadi ngan bangsa Malaysia ni?? Masing2 ade kepentingan, semua nak jadi champion. Please wake up and sort things out, but not through violence.

  23. Anonymous  

    August 3, 2009 at 7:21 PM

    Syasha..First skali mmg kitorg mintak maaf sbb demo hari tu menyusahkan org lain yg x terlibat.
    Tp just nak bgtau sket, kami mmg dah diberi taklimat supaya x menimbulkan kekecohan. Kami berhimpun secara aman?Salah ke demonstrasi secara aman?
    Cuba tanya mana2 lawyer, adakah demo aman tu salah disisi undang2?
    Hak utk berdemo telah dijamin dlm Perlembagaan Malaysia. Aku x ingat Artikel baper, mybe Artikel 5-10.
    Hak utk berdemo jugak telah dijamin dlm Universal Declaration of Human Rights. Dan aku masa blajar Law dlu mmg blajar psl ISA dan mmg jelas is terang2an bertentangan dgn Perlembagaan Malaysia.
    Mana keadilan kalau hak utk berdemo dinafikan oleh kerajaan dan mggunakan Polis utk gunakan kekerasan utk menyuraikan perhimpunan?Hak yg JELAS dijamin oleh Perlembagaan telah dicemari dgn rakusnya.
    Kalau x percaya, sila bukak Perlembagaan Malaysia yg menjadi undang2 tertinggi di Malaysia.
    Baca Artikel berkenaan, study siket kes2 Law yg terlibat n then bg idea kat sini ok :-)

  24. Unknown  

    August 3, 2009 at 7:38 PM

    i m sori..mintk celah yer..aku tgk hangat ni..just nk nasihat jer, klu nk ckp per pun kna ikt fakta. bukannye emosi. aku yakin hasrat anti ISA wat 2 mmg perjuangan dri hati dieorg. aslnye perhimpunan 2 aman tp telah di adu domba oleh satu pihak yg nk perhimpunan 2 d tgk oleh rakyat sbgi RUSUHAN. Kna beza antra RUSUHAN ngan PERHIMPUNAN. Klu bdk sekolah berkumpul kat sekolah org panggil PERHIMPUNAN. Bkn RUSUHAN..kn nmpk negatif bunyinye..

  25. Anonymous  

    August 3, 2009 at 9:52 PM

    demo tgh jln tu termasuk dlm perlembagaan?? bkn ker tu da menganggu ketenteraman awam. klo silap sila btolkn..

  26. Unknown  

    August 4, 2009 at 5:57 PM

    patutnyer demo tue tak patut diadakan sbb maner ader demo yg dibuat berakhir ngan aman.....
    pk lah ttg org laen yg tak terlibat...tak psl2 kena tggung akibat..org tue bdak2 kecik smua jadi trauma tgk keadaan aritu...
    pastu kedai2 smua kena ttp padahal time ujung mggulah bisnes masyuk n mase tuk org jln2 ngan family...
    pada NAUFALHAZIQ....
    mmgla korang dah kena briefing sblm wat demo tuh...
    konon wat secara aman...
    tap klu pk ngan akal Tuhan bagi tentula takdernyer jadi aman klu sesama manusia yg ader mulut duk berarak sambil memprovok.....
    trus jadila benda bangang tuh...
    jem sana sini sampaikan ambulan bawak org sakit pun stuck xle lalu
    wahai NAUFALhaziq kalaula dtakdirkan lam ambulan tuh sanaksedara ko wat say u?

  27. Anonymous  

    August 4, 2009 at 11:24 PM

    Irayu..
    Xde demo yg berakhir dgn aman ko ckp?Cuba tgk betul2..ade je demo yg aman, polis xde nak kacau..
    Xcaya, cuba g demo yg dianjurkan oleh UMNO atau BN..sah Polis xkan kcu..
    Keadaan jd kacau bila polis yg mulakan..
    Mmg sian kat org yg x terlibat..Tp kalau x sebab polis yg sembur gas dgn air..diorg tntu x kena bnda2 ni..
    Satu lagi,
    menentang kezaliman tu adalah kewajipan bg setiap muslim yg beriman. Ko ckp cuba bygkan sedara mara aku yg dok dlm ambulan tu kan?
    Tp cuba ko fikir lak, cuba bygkan ayah, abg or sedara mara ko kena thn dlm ISA tnpa apa2 kesalahan. Dia kena thn sbb DISYAKI terlibat dlm sesuatu jenayah dan dia x boleh membela diri.
    Ada yg sampai 2 taun, ade yg sampai 8 tahun..Smpai anak pon xkenal ayah..
    Mana lg besar mudarat nya kepada masyarakat?
    Kalau perhimpunan tu salah, kenapa x dakwa penganjur dan pemimpin2 yg terlibat?
    Jawapannye..diorg xde Prima Facie pon nak dakwa sbb hak utk berhimpun telah dijamin dlm Perlembagaan Malaysia.
    Sndiri xkna blh la ckp..kalau ade sedara mara ko yg kena thn dgn ISA, aku yakin ko pon ade time demo tu..
    Nak harapkan kerajaan?mmg xkan bubar ISA tu..ckp je nak kaji..berapa ratus taun nak kaji pon xtau la..
    nak harap mufti bg fatwa psl ISA?
    Mana ada mufti yg berani..kalau ISA tu HALAL di sisi Islam, xpyh takut nak kuarkan fatwa..
    Ini tidak..psl pegang lilin tu sebok la nak kuar fatwa..
    Psl isu aurat ke xde lak sebok nak berfatwa..
    Kita sume ada akal..sndiri mau ingat..
    Apakah kita menyokong kezaliman..
    sndiri jawab dpn Allah nnt..
    Wallahu 'alam

  28. Awie  

    August 5, 2009 at 9:42 AM

    kesian Ambulan2 yg tersangkut kat jem tu, yg dalam Ambulan tu tgh nazak tp korg yg tgh trpekik terlolong kat KL tu xde belas kasihan langsung! VERY SELFISH! SHAME ON YOU! mesti keluarge yg sakit tu sedih...
    yg berdemo ni kate kerajaan zalimi rakyat, tp korg xsedar yg korg zalimi sesame rakyat gak time tu...
    cube pikir yg kat Ambulan tu Mak Bapak korg, mesti korg marah gak kan...
    aku lalu jln nk ke KL tu Jem gile, kete xbrgerak langsung dari Angkasapuri smpaila ke Pusat Bandaraye, naseb bek tau jln lain...

  29. Anonymous  

    August 5, 2009 at 4:05 PM

    Shame on us?
    kitorg pon shame on u la asnawi..
    dah tau mmg ade demo, nak lalu jugak sape suruh..haha..
    dahla..buang masa je ckp dgn org yg mmg mnyokong kezaliman..
    hati dah ditutup oleh kebatilan..
    teruskan menyokong kezaliman!!!

  30. gerakan anti pr  

    August 6, 2009 at 10:19 AM

    wooiit sape yg dulu buat demo anti-ISA, ak nk tgk korang pg ke demonstrasi Jumaat ini mendesak Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pandamaran, Ronnie Liu, meletak jawatan, yg dianjurkn Pemuda Pas, kalau xseramai yg anti-ISA, korang pikir2 sendiri arr...ckp xserupa bikin..korang mmg balaci anWar, lim kit siang,

  31. Anonymous  

    August 6, 2009 at 10:06 PM

    bkn slh diorg nk lalu situ.. yg pntingnyer mnganggu ketenteraman awam.. xya nk bkk buku law.. kiter kire logik dlu..

  32. Unknown  

    August 7, 2009 at 1:05 AM

    weh naufal
    udah ler tu klu ko dah tak ske duk tggl lam msia dah kemas kain baju ko berambuslahhhh dgn amannyer...
    ko kater aku tak tau aper rase klu ader sanak sedara aku kena ISA?
    dgn hormat n tawaduknyer(btul ke aku eja ni)aku nak kasitaw ko MMG AKU TAU FEEL DIER sbb ader dantara kaum krabat aku kena tahan ISA....
    adala sebab musababnyer tak dpt aku citer......tapi aku takder pung ikut serta g demo sbb aku trima qadak qadar Tuhan..sedara aku tu pon takdernyer peg wat demo .....
    sekadar nak gtaw klu kiter mmg tak salah wat per nak takut..dan klu kiter mmg wat salah sendirik mau ingatlahhh
    mmg tak smua yg kjaan wat tu 100 pesen btul kat mater kter..
    things do happen 4 a reason lah
    ISA got pro n cons bkan sajerISA smua menda yg jadi ader baik buruk dier
    cuma kter sbg manusia nih kena guna otak lah...pk dlu sblm buat...
    mcm demo yg konon aman tuh...
    klu nak kira semenjak Hindraf wat demo makin byk lak demo2 tak bertauliah yang wujud....
    use proper channel lah
    nak bg memo pon swoh jelah saper2 yg berkenaan p serah kat saper2 yg berkenaan....
    takyah nak tunjuk handal n menyusahkan arg lain kumpul ramai2 wat mcm koranglah sahaja yg duk kat negara nih org laen tak wujud...bertimbang raselah
    org cam korang2 nih aper saja kjaan wat smua tak btul asik nampak salah jer...(aku tak kater aper kjaan wat smua btul cuma nak jadik wasatiah sket)
    bagi balik lah ic tuh bg kat org yg tau sayang negara.
    tap tgk si Ronnie yg trang2 mcm nak wat perpecahan kaum tap si khalid pon trang2 setuju sgt2
    takder plak korang sbuk nak wat demo?

  33. Anonymous  

    August 7, 2009 at 12:11 PM

    haha..xpyhla nak alih isu Irayu, dan2 la ade pulak sedara ko dlm isa tu yek.Xde org normal yg rela ditahan tnpa bicara. Cuba suh dia g cek mental, mana tau dah kena tortured dlm isa tu, tu dia relax je tu..haha.
    Biasala kerajaan, bila ade isu bsar, dia akan alih..x abes2 nak jatuhkan kjaan PR. Mcm2 isu buat, tp sume x jd..kesian2.Isu babi, isu lembu, isu azan..mcm2 lah..tu mmg keje UMNO la tu, org ckp lain, tulis dlm paper lain..dasar penipu mmg cmtula..cuba baca paper pro PR pulak..baru tau hal sbnr, so xdela kena tipu je dgn UMNO..haha..
    lepas ni nak kuar isu ape lak xtau la kan..tp lawak la UMNO ni..ramai lak penyokong tu..
    Satu lg, asyik pk pakai logik je..itu mmg dasar UMNO..sume bnda nak ikut logik. So, camtu xpyh la ade undang2..pakai kepala hotak je. Tafsir quran pakai kepala hotak, perlembagaan pakai kepala hotak. Tu la jd haru tu. Madey kata hudud potong tgn leh rugikan negara sbb rmai org xleh keje. Tula ragut jd makin teruk skang..sume pakai kepala otak..sbb tu la dia dinamakan SEKULARISME.

  34. Anonymous  

    August 7, 2009 at 12:12 PM

    Berkokok semua pimpinan UMNO seluruh pelusuk negara bahawa demonstrasi menentang ISA yang diadakan semalam adalah bertentangan dengan kepentingan awam dan merugikan negara.

    Tapi tahukah mereka sekiranya tiada demonstrasi, Malaysia mungkin tidak merdeka dan UMNO mungkin tidak lahir? Nampaknya, UMNO masih tidak habis-habis dengan sikap "Mengata Dulang Paku Serpih" mereka.

    UMNO Sendiri Lahir Dari Perhimpunan Haram

    Perhimpunan2 menentang Malayan Union adalah menjadi penyebab kepada lahirnya UMNO.

    Sejarah telah merakamkan bahawa setelah orang Melayu keluar beramai-ramai dan berdemonstrasi menentang Malayan Union, mereka telah berkumpul dan menubuhkan UMNO. Sekiranya orang Melayu pada masa itu menunggu permit polis dari Kerajaan British, nescaya Malayan Union tidak dapat dihalang dan UMNO tidak akan wujud.

    Malaya akan tetap dibawah British. Jadi demo dan himpunan rakyat untuk menyatakan ketidak puasan hati adalah budaya kita sejak dulu, budaya UMNO, budaya PAS, budaya NGO dan sebahagiaan mereka yang berprinsip dan bangun mewakili rakyaat majoriti.

    Mengapa UMNO dengan tiada segan dan silu kerap kali mengungkapkan perkataan Perhimpunan Haram bagi melabel tindakan rakyat Malaysia berhimpun dan menyatakan sikap mereka? Adakah UMNO “mengata dulang paku serpih”?

    Sedangkan sudah berapa kali UMNO, MCA dll NGO berdemo atas isu antarabangsa serta tempatan malah dalam filem Hati Malaya yang saya tonton video klip promosinya, dipaparkan sejarah rakyat yang celik dan berani bangun menentang kezaliman penjajah. Yang tidak mahu berdemo selain kerana keuzuran adalah mereka dari golongan pengampu, penakut dan dayus.

    Malah di Kelantan himpunan anjuran UMNO didalangi Annuar Musa dalam percubaan UMNO untuk menabal sultan lain selain dari Sultan Kelantan yang ada sekarang. Mengapa UMNO boleh melakukannya sedang orang lain tidak? Jangan buat2 lupa. Himpunan rakyat mencerminkan masyarakat madani.

    Kini dua hero rakyat lahir dari kegelapan UMNO/BN. Hero dari Parlimen Cameron Highland YB S.K.Devamany dan YB dari Penang. Mereka sekurang2nya meminta pimpinan UMNO/BN melihat dan mengkaji mesej yang dihantar oleh para pen ‘demo’ dan rakyat yang berhimpun, bukat mengugut.

  35. Unknown  

    August 8, 2009 at 5:04 AM

    klo stakat bkk law pon tp still ade yg xbtol nk bt apa. bkn sumer bnder kire logik. tp pk la klo mcm tu rupe demo..dak kecik pon tau mnilai.

  36. Asrul Budi  

    August 9, 2009 at 11:37 AM

    korang kalau nak komen jangan main hentam kromo jer... bagi komen biarlah ikut akal...

    kalau dah tau jalan tu nak guna untuk demontrasi, kenapa tak gune jalan lain jer... kan dah bagi tau awal2.. kalau ambulan nak lalu pun, ambulan boleh lalu jalan lain... dah takde jalan lain ker nak lalu?

    kenapa ade makcik² ngan budak² ikut demontrasi? soalan tu aku boleh jawab.. korang tak payah kesian sebab diorang rela berarak untuk tunjukkan pada korang yang diorang benci pada ISA.. takkan korang nak berarak pulak sedangkan korang menyokong ISA,,,

    komen asnawi ngan knowlee biar aku jawab,,, sape kata merusuh? ko tak belajar ker kat sekolah? tolong semak balik buku sekolah ko maksud merusuh... ade ke diorang bawak kayu atau senjata waktu demontrasi? ko baca utusan banyak sangat,, sebab tu otak ko dah kena cuci....

    pada ijat pulak aku nak bagi tau.. Akta ISA membenarkan penahanan tanpa bicara. Ko nak bukti pegi beli buku pasal undang2...

    kenapa time pembangkan buat demontrasi mesti ade FRU? kalau UMNO takde pulak... jawapannya UMNO dah salah gunakan POLIS/FRU .... sendiri mau fikir la,,,,

    Mereka yang berarak tak bersalah sebab mereka berarak secara aman... Kenapa mesti FRU kacau?

    Kalau korang kata perhimpunan/demontrasi tu salah, maknanya korang memang tak sekolah..Perlembagaan Persekutuan membenarkan perhimpunan. orang awam tidak perlu diwajibkan meminta permit polis. Kalau pun mereka meminta permit polis, tu hanya perkara harus dan sunat je. Tidak jatuh hukum wajib meminta permit daripada pihak polis.

  37. Anonymous  

    August 10, 2009 at 5:07 PM

    Thanx la Asrol..
    Sememangnye org UMNO yg tak pernah cuba membukak minda dia akan selamanya berfikiran mcm tu..
    selagi mana dia x cuba utk bukak pemikiran dia dgn membaca kedua2 belah pihak punya media, selagi tu diorg akan terus menyokong membabi buta berdasarkan logik akal..
    Sbb apa cina dah ramai x sokong kerajaan?Sbb diorg x baca utusan.
    Paper cina lebih telus dlm menyampaikan berita..Jgn paper Melayu ( B.Harian & Utusan), x abes2 dgn berita yg sangat berat sebelah tanpa bg peluang PR utk menjawab.
    Dah beso..mumayyiz dah pon..Pikir la sndiri

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates