Sami solat di masjid? |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }







Seakan-akan pakaian sami tetapi mungkin juga tak sama. Tiada keterangan lanjut dalam email yang diterima. Dua lelaki yang berpakaian seperti sami budha solat berjemaah di masjid. Tidak pasti samada mereka betul-betul sami atau hanya berpakaian begitu.

Kalau dilihat pada rupa seakan Melayu, mungkin dari Siam. Kalau betul-betul sami, Alhamdulillah, Allah telah bukakan hati mereka.. Wallahualam.










Ni pula pakaian sami budha yang sebenar...

http://images.china.cn/attachement/jpg/site1007/20080709/00080282e94109de8e2d63.jpg http://images.inmagine.com/img/image100/02006/02006035.jpg


1000 USAHAWAN TOPUP E-LOAD DIKEHENDAKI, UNTUNG SEHINGGA 5%

Penemuan Ajaib Jus Manggis, Kesihatan & Kewangan... Daftar Percuma

JAMINAN 100% INCOME RM100,RM200,RM700@LEBIH TANPA MENAJA!!

Tambah KETINGGIAN 3cm-9cm Dalam Tempoh 90 Hari. Jaminan 100% Wang Dikembalikan

Cara Melambatkan Pancutan (18+ sahaja!)

Iklan Di ISUHANGAT!

Related Posts by Categories



5 comments

  1. Katijah  

    April 14, 2009 at 5:00 PM

    ni masjid kat mane ni?
    bukan sami yang nak di pelikkan...
    tapi SAF mereka yg rompong tu yg pelik...
    saf mereka tidak 'padu'...
    sah ke jemaah mereka?
    wallahualam..

    p/s: biase nye masjid2 kat kg, slalu je makcik2 tak suke rapat kan saf, paneh kato eh~~

  2. maxxcena  

    April 14, 2009 at 6:15 PM

    reti pulak sami smbhyang?
    lgi pun klau die sami yg da msk islam knpa still pkai bju sami?
    mgkin jugak bju tu sekadar fesyen je..
    :D

  3. Shauqina  

    April 15, 2009 at 2:32 PM

    okeyla tu sekurang-kurangnya nampak gak sopannya dorang pakai camtu daripada anak2 muda yang masuk masjid pakai baju gambar tengkorak,gambar artis...nampak sangat tak senonohnya.

  4. khaliq86  

    April 15, 2009 at 8:01 PM

    tu sebab die pakai sejadah camtu, ce tengok sejadah die, ade satu2(split)..
    pakcik2 tu pun layan je sorang satu amik sejadah tu.. biasela, masjid kurang orang.
    bengang gak tgk.. macam tak belajar agame plak

  5. Jonas  

    September 16, 2012 at 7:45 AM

    Sebagai seorang penganut agama Buddha, kami diajar supaya menghormati serta mempelajari ciri-ciri agama lain. Tujuan sami-sami tersebut pergi ke masjid dan belajar cara orang islam sembahyang merupakan salah satu cara kami mendalami ajaran orang lain demi usaha mewujudkan persefahaman dan mengeratkan hubungan antara penganut-penganut Buddha dan Islam. Tindakan tersebut adalah amat normal bagi kami dan sudah tentunya BUKAN ada niat untuk masuk islam. Biarlah kita fikir balik, sekiranya kita nampak ada orang Islam yang masuk jumpa sami dalam Biara Buddha (yang biasa berlaku di negeri-negeri utara), bolehkah kita membuat kesimpulan bahawa orang Islam tersebut sudah masuk Buddha tanpa memahami tujuan yang sebenarnya?

    Setahu saya, pope agama katholik turut pernah masuk ke dalam masjid entah di ngara mana dan solat bersama orang-orang islam. Kita seharusnya bersyukur kerana terdapat pihak yang sudi mendalami agama orang lain demi mengurangkan perselisihan faham serta mengeratkan hubungan satu sama lain.

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates