Tip berucap di khalayak ramai |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }







tip public speakingBukan semua orang boleh berucap di hadapan orang ramai. Contohnya dalam satu-satu mesyuarat sebenarnya ramai yang ada idea untuk menyampaikan sesuatu atau berkongsi idea tetapi terbantut kerana kelemahan public speaking ini. Akhirnya seperti biasa selepas mesyuarat dan keputusan telah dibuat masih ada yang berbunyi di belakang.

Kita sukar memberikan respon dalam majlis. Apabila diminta sekalipun berat mulut kita untuk mengatakannya. Pada OK tidaklah menjadi kesalahanpun untuk tidak memberikan pandangan atau pendapat, namun yang kurang bestnya... kita rancak memberikan pandangan mahupun kritikan tetapi bukan di bilik mesyuarat. Adois... Enakkah begini??? Kita rancak memberikan kritikan dan pandangan di kantin misalnya, di warung kopi dsb... Di situ tempat kita. Dan kitalah jaguhnya... Adilkah begitu???

Ada yang peramah dan hu ha hu ha di kedai kopi atau sesama teman tetapi apabila diberi peluang berucap di hadapan orang ramai mula tergagap-gagap dan tersengih-tersengih serta nervous.

Ada juga orang yang agak pendiam tetapi apabila di beri mikrofon akan bercakap tidak berhenti-henti.

Tip berucap di khalayak ramai:

1. Mulakan dengan sesuatu yang menarik perhatian penonton
2. Pastikan penyampaian anda penuh bertenaga
3. Pastikan ucapan anda sistematik
4. Sertakan perkataan yang menunjukkan turutan
5. Ceritakan pengalaman anda

Artikel penuh di ARTIKEL HANGAT



Tawaran Video Panduan Cari Duit Internet|Download Percuma Masa Terhad!

Rahsia Atas Ranjang | Untuk bacaan dewasa sahaja!

Turunkan berat badan secara sihat tanpa kenaikan semula sambil menjana pendapatan lumayan

Gempar!! Membongkar rahsia bagaimana seorang pelajar mampu memiliki Mercedes Benz SLK200 dan pendapatan sebanyak RM130,000 Sebulan!

Iklan Di ISUHANGAT!

Related Posts by Categories



0 comments

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates