Berita TV3 - Dari dua kaca mata |ISUHANGAT function replace_date(d){ var da = d.split(' '); day = ""+da[2].replace(/,/,"")+""; month = ""+da[1].slice(0,3)+""; document.write(day+month); }





Berita TV3 malam tadi, bertajuk TIDAK TUNAIKAN JANJI.



Seorang pelajar IPTA di Selangor membuat laporan polis kononnya kerajaan PKR yang memerintah Selangor tidak memenuhi janji manifesto PRU setelah 2 bulan memerintah tetapi yang lawaknya.....

Pada siaran berita yang sama juga memaparkan berita bekas kerajaan Pulau Pinang baru menyerahkan kunci rumah kepada mangsa Tsunami pada tahun 2004 yang lalu semalam. Setelah 4 tahun berjanji kenapa setelah menjadi pembangkang di Pulau Pinang baru ada peruntukan dari kerajaan pusat sekarang?

Siapa yang paling lama tidak tunaikan janji? Janji 2 bulan atau janji 4 tahun? Kenapa tidak tunaikan janji 4 tahun tidak dihighlightkan sebagai berita BARU TUNAIKAN JANJI tetapi di highlightkankan umpama jasa atau "satu lagi projek Barisan Nasional'.

Dan antara janji-janji manifesto pilihan raya Pakatan Rakyat Selangor yang tidak langsung disentuh BN adalah:

* memastikan semua pemimpin bersih daripada rasuah
* menyiasat penyelewengan pentadbiran tanah dan sumber negeri
* menghentikan projek-projek membazir dan rugi
* memastikan ketelusan pentadbiran negeri
* menghentikan campur tangan politik dalam perniagaan dan
* melarang ahli-ahli exco terlibat dalam perniagaan.

Related Posts by Categories



2 comments

  1. Unknown  

    May 26, 2008 at 6:45 PM

    Dlm hal nie tv3 berat sebelah. TV3 lebih memihak pada BN. Pantang PR buat silap skit..... Baru 2 bulan PR memerintah, macam² hal TV3 siarkan tentang keburukan PR. Kenapa TV3 tak siarkan tentang keburukan BN yang dah bertahun² memerintah....?? Byk lagi keburukan BN yang lebih teruk.... Harap sgt la TV3 bersikap adil...

  2. Anonymous  

    May 28, 2008 at 11:57 PM

    macam la orang nak percaya berita TV3 tu, TV3 tu pro BN. Mane la boleh nak tunaikan janji dalam mase dua bulan.
    kalau kite pindah rumah pun. boleh ke kite nak kemas kan rumah kite tu serta merta, cukup ngan perabot dan lain2.
    TV3 ni macam memperbodohkan TV sendiri da. Muak aku mendengarnye.

Blog Widget by LinkWithin


Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates