adsense

04 October, 2007

AWAS KEPADA IBU BAPA SI COMEL



Tak tau kebenaran cerita ni.


Awas kepada ibu bapa si comel!!! Baru ni kawan saya citer pasal kes
kakak dia kena tipu. Sedang si ibu berjalan di tengah KL sambil
mendukung babynya yg comel, dtg seorg perempuan muda menegur memuji
si comel.

"Comelnya anak akak... sesuai buat cover magazine kami." Kakak kawan
saya pun membalas, "Eh, kamu org majalah ke?" "Ha'ah, kak.. saya dr
majalah *****, memang saya selalu cari baby comel utk cover.
Kakak berminat tak?
Nie kad saya, kakak ada nombor telefon, nanti saya contact
kemudian." Si ibu pun memberikan nombor telefonnya. Tak berapa lama
lepas tu, si ibu dpt call dr perempuan tu. Dia aturkan perjumpaan
utk sesi fotografi.
Kakak kawan saya punya seronok! So, pada hari yg dijanjikan, si ibu
pun dtg ke hotel & bilik yg dimaklumkan. Siap bawa hubby n maid
skali.

Perempuan tu make-upkan si ibu dulu kat bilik sebelah (bilik yg
dimaklumkan) , untuk bergambar bersama babynya nanti, untuk
mencantikkan lagi gambarlah katanya.. si ibu pun percayalah akan
kata-kata perempuan tersebut. Sementara tu si baby pulak diberinya
susu sampai kenyang oleh assistantnya. Sebelum make-upkan, dia sound


siap, "Rantai, gelang, subang, cincin semua tu tanggalkan dulu kak.
Kang terkena barang make-up saya ni, rosak lak." Kakak kawan saya tu


pun ikut je lah. Di letakkan di atas meja. Perempuan tu pun
make-upkanlah. Sambil bersembang. Kemudian dipakaikan pulak mask utk


bersihkan muka. Memang mata kakak kawan saya tu kena tutupla. Tak
lama lepas tu, perempuan tadi minta izin keluar sekejap. Lama
menunggu, perempuan tu tak balik. Maid dia lak yg masuk bilik tu
sebab dah lama sangat tak siap-siap, si baby lak elok tak
nangis-nangis.

So si maid ni tanya mana org majalah tu. "Keluar sekejap katanya.
Tapi dah lama dah.. tak masuk." "Eh.. Mana brg kemas kakak?" "Ada atas


meja tu.. saya letakkan, tak nak kena make-up." "Takde pun? Betul!"
Syak something, terus tanggalkan mask n buka mata.
Confirm hilang! Cincin je
tinggal, kebetulan kakak kawan saya ni letak barang merata, tak
letak satu tempat. "Penipu rupanya perempuan tu! Heh pi tengok baby
kat sebelah sana sebab tadi diaorang tengah bagi dia susu. Alangkah
terkejutnya sebab hanya tinggal botol susu kosong jer kat situ, baby


dan org lain semuanya tak ade. Padahal tadi sikit punya ramai kat
situ termasuk kamera mannya sekali.

Apa lagi siibu pun meraunglah, terus jer mereka pi buat report kat
balai
dan polis pun mengesahkan bahawa benda cam ni ade terjadi
baru-baru ini.

Ini bukan citer bohong. Kat KL ni memang ada perempuan tu buat
kerja jahat ni. Harap semua ibu bapa berhati-hati. Tolong
maklumkan kpd rakan yg lain.

So berhati-hati ya kawan... terutama yang ada anak comel dan
nak tumpang glamour majalah konon...

.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin