adsense

26 March, 2007

Khidmat Masyarakat : Bayi Jantung Berlubang



On 3/22/07, norhidaya baba wrote:

assalamualaikum... semua...
saya tak tahu email ni boleh lepas atau tidak.... tapi saya harap boleh sampai kepada kawan-kawan
saya nak kongsi satu berita dengan kawan-kawan,,,,
4 bulan lepas jiran saya baru melahir kan seorang anak ,,,,
comel,,, lelaki... .
kalau saya tengok bayi nya cerdas, tak meragam... kira senang di jaga la.

1 minggu lepas.... saya dapat berita dari jiran yang lain... mengatakan bayi ni di sah kan mengidap jantung berlubang, dan di tahap agak membahayakan...
YA ALLAH... besar nya dugaan untuk keluarga ni...
pembedahan harus di buat segera,,,,
si ayah hanya berkerja sebagai pembaiki ekon(betul ke ejaan nya) dan bila masa lapang mengambil upah memotong rumput di rumah orang. emak nya bekerja di kilang...
jiran yang lain berbincang dengan saya untuk mengutip kutipan untuk di sumbangkan pada keluarga ini... tapi kutipan yang kami perolehi tidak mencukupi untuk pembedahan bayi ini,,,
saya dah hilang punca,,,,,, saya tak boleh memaksa supaya jiran yang lain memberi sumbangan yang banyak,,, kerena mereka bukan dari golongan yang berada....
kawan mesti pelik kenapa saya membantu keluarga ini.... saya tabit dengan ayah kepada bayi ini... walau macam mana susah pun dia tak nak menyusah kan org lain,,, biar dia tak makan asal anak nya sehat.. tapi kita sebagai manusia ada perasaan kesian dan penyayang kan...
bagi kawan-kawan yang ingin membantu.... boleh hantar email kat saya... saya akan bagi alamat rumah jiran saya , kawan-kawan boleh memberi sumbangan terus pada keluarga ini... bukan setakat wang ringgit, mungkin kata-kata perangsang.. untuk mereka..

mungkin masa ni beliau kesusahan
masa akan datang kita pula..
tak tahu kan

sekian terima kasih

No comments:

Blog Widget by LinkWithin