adsense

30 March, 2008

Fitna filem Belanda hina Al-Quran dikecam





Majlis Islam Belanda membawa kes itu ke sebuah mahkamah semalam bagi menghalang Wilders terus menyiarkan filem berkenaan.

Ahli politik antipendatang asing dan pengkritik Islam, Geert Wilders mempromosikan filemnya bertajuk Fitna menerusi internet lewat kelmarin.

Filem bertajuk Fitna itu menafsirkan surah al-Quran daripada persepsi pengarah antiIslam itu yang diselang seli paparan serangan pengganas dan ucapan penuh kebencian dibuat pemimpin ekstremis.

Kerajaan Belanda sudah memberi amaran kepada Wilders yang filem ber kenaan boleh mencetuskan kemarahan dunia Islam sama seperti yang pernah berlaku dua tahun lalu apabila lakaran menghina Nabi Muhammad SAW, di siarkan media.

Didapati ebsite rasmi filem fitna juga telah di tutup http://www.fitnathemovie.com/

12 comments:

Anonymous said...

Video ini boleh anda tonton di

www.manjakusayang.blogspot.com

Ianya penuh dgn propaganda dan sebuah fitnah keatas Islam dan Muslim sejagat. Namun bagi saya, untuk memerangi mereka... kita harus lebih memahami dan dan cuba fahamkan kpd mereka Islam yang sebenar. Islam dan suci dan Islam yang sayangkan keamanan.

Anonymous said...

Dah lama jgk aq tahu pasal filem Fitna ni sbb pembuat filem dia ni degil sgt nak siarkan filem ni.Kerajaan negara mereka pulak tak buat apa-apa pun dan orang kuat negara pun tak berani buat tindakan. Yg aq perasan, penduduk kecik mereka ada buat pembantahan. Aq agak kesal sgt dgn tindakan negara tersebut.

Anonymous said...

ade sape2 bleh tunjukkan muka Geert Wilders ni...

Lisa Wan said...

inilah wajah si Geert Wilders:

http://www.planet.nl/upload_mm/b/c/f/wilders-31002.onlineBild.jpg

dia org nie tak habis2 nak memfitnah, memburukkan dan menimbulkan pelbagai masalah pada ISLAM walhal ISLAM sendiri tidak pernah menyakiti sesiapa pun. inilah dia, manusia menjadi musuh pada apa yg mereka tidak tahu dan dalam hal ini, mereka menjadi musuh pada ISLAM kerana mereka tidak tahu dan tidak mengenali ISLAM secara peribadi. Mereka hanya memutar belitkan apa yg telah terkandung di dalam Al-Quran... dan sesungguhnya Allah lebih mengetahui apa yg tidak kita ketahui...

- lisa wan

Mujos said...

Sepatutnya Video ini tidak sepatutnya ditayangkan kerana ia akan memburukkan lagi hubungan antara negara2 Islam dan Bukan Islam, saya walaupun bukan beragama Islam menentang penayangan filem ini, kerana amalan hina menghina tidak dibenarkan oleh mana2 agama di dunia.

Anonymous said...

salam...mcm mna nak tau yg mana produk2 dari belanda? ada sapa2 tau bleh bg contoh?

Anonymous said...

produk-produk terpilih keluaran Belanda yang perlu diboikot termasuk minyak Shell, susu Dutch Lady, barangan elektrik Philips, coklat Forrero Roche, insurans ING, teh Lipton, perisa makanan Knor dan cecair mandian Dove.

Anonymous said...

-7up drinks-LEGO -cadburry chocolates -Hall Chewgums any product with barcode no. start with 57.plz aware of this bar code start with 57..

Anonymous said...

klu betul la korang benci kafir harbi cam ni napa masih mau ikut trend diorang...budaya dorang...bkan benci dorang ngan melalak sana sini benci amerika benci british benci israel sama skutunya....talam dua muka tul lah!!!!! ni masanya korang tinggalkan suma budaya,pemikiran, sama anything that related wath something that wants to destroy our religion!!! think about it..aku nengok nagn kengkawan aku tu smangat habis benci kat 'najis' tu but still join their pemikiran!!! ingat aa dorang x kan brinti punya smpai kita hancur....

S@Y@NGH@SNI said...

kalau korang baca buku tentang dajjal dan yajud wamajud korang akan rasa insaf sangat sebab sudah ada tanda2 kiamat. diandaikan dajjal itu adalah bangsa nasrani pengikutnya israel. yajud wamajud pula adalah satu bangsa perosak islam yang kini berada di eropah. mereka inilah yang akan memulakan pemusnahan islam dari timur. sekarang kita dah lihat kejatuhan negara2 timur. kita sebagai orang islam yang beriman pada hari kiamat, bertaubatlah. mulakan hidup kita seperti yang dikehendaki hukum syarak.

na'a said...

erm..ak stiju ngn tindakan majlis islam belanda bwk kes filem nie kat mahkamah..biar r si greet tu taw keberanian org2 islam dalm benteras isu menghina agama islam..n hope mahkamah bgi hukuman yng sepatutnya...mati pun ok gak...!!! TAKBIR!!!1

na'a said...
This comment has been removed by the author.
Blog Widget by LinkWithin