adsense

07 March, 2008

Antara Datuk, Kempen Undi dan Hipokrasi




*dari berita harian
Turun padang bantu teman suami berkempen pilihan raya

TERPAMPANG di setiap akhbar arus perdana menyiarkan berita dirinya yang turut membantu calon bertanding berkempen untuk pilihan raya yang bakal menjelang Sabtu ini. Dengan berbaju kurung serta berselendang, Datuk Siti Nurhaliza kelihatan tidak kekok untuk bersama-sama menjayakan kempen serta bertemu orang ramai yang nyata teruja melihat kehadirannya.

Senyuman manis yang sentiasa terukir di wajahnya kala bertemu pengundi serta keramahannya membuatkan kehadiran Siti disenangi. Malah, jika ada yang tidak tahu perkara sebenar pasti menyangkakan yang si pelantun Biarlah Rahsia ini persis calon yang bertanding.

Tetapi bagi Siti kehadirannya dalam acara sebegini adalah sekadar membantu teman-teman suaminya yang dicalonkan, bukannya kerana dia ingin bergiat serius dalam bidang politik.

"Tidak, Siti tidak pernah terfikir untuk menceburi bidang politik. Sebaliknya Siti hanya membantu menjayakan kempen terbabit. Maklumlah, kebanyakan kawasan yang Siti pergi itu semuanya adalah kawasan sahabat suami Siti.

"Jadi apalah salahnya jika Siti turut turun padang menemani suami. Bukan Siti yang berkempen sebenarnya tetapi sekadar membantu dan menyatakan sokongan moral. Itu saja," ujar Siti ketika dihubungi Hip kelmarin.

Tetapi yang pelik tapi benar:

Wow bagus rupanya Datuk Siti ni, memberi semangat dan perangsang kepada
rakyat jelata supaya keluar mengundi. Tapi Datuk Siti mengundi di mana ya?
Di KL ataupun di Pahang? Jom kita check..


Ini dia kad pengenalan Siti.



w0key.. jom kita letak no KP dia kat* Daftar Pengundi SPR*

http://daftarj.spr.gov.my




Tak pernah daftar rupanya Dato Sini ni..baguslah sekurang-kurangnya selamat satu undi.huhu.

10 comments:

Anonymous said...

cuma nak komen tang gambar tu je.
kesian kat mak aji ni, mengorbankan masa, tenaga dan wang ringgit untuk melaksanakan rukun islam yang kelima. Nampaknya belum memberi kesan 'nur arafah' tu.Masih lagi lagu lama. Mudah2an ia mendapat hidayah sebelum nafas tersengkang dikerongkong.

oleh Along.

Anonymous said...

Musykil dgn #kp dia yg last 4 digit tu, kalau x silap, #kp wanita yg last 4 digit akan bermula dgn no genap dan lelaki no ganjil. Betul ke yang ini kp yg ori???

Anonymous said...

Anonymous said...
Musykil dgn #kp dia yg last 4 digit tu, kalau x silap, #kp wanita yg last 4 digit akan bermula dgn no genap dan lelaki no ganjil. Betul ke yang ini kp yg ori???

hang tau dak yang mana genap yang mana ganjil?
tula pi sekolah umno.

Anonymous said...

kah kah kah..kan betul tu. digit akhir genap..lawak la. esok jgn tersalah pangkah tau. PANGKAHLAH BARISAN RAKYAT.

Anonymous said...

siti masa zoom in tu hari tak kisah ntak dipanggil Datuk dan suruh dipanggil siti jer. Camner kalau panggil Hajah Siti. Lagi okey kan?

Respon pada komen pertama..biasalah,inilah Islam Hadhari kalau u nak tau

Anonymous said...

tu la pi sek.umno lagik.
ahaha.

Anonymous said...

aku mgaji kt universiti umno la..pas mane ade universiti...

Anonymous said...

wlaupun PAS x ade universiti PAS x riak mcm org BN..masuk uv bagi PTPN kene byr balik 2x ganda plak tu klu x byr dpt surat mahkamah..membebankan lps belajar nk dpt keje pun susah...mcm mane nk byr blik PTPTN tu....?????

ain said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

tlgla jgn jadi dungu.ko masuk universiti dh enjoy x nk byr blkla.klu rslt ko gmpk x per.yg korang msk uni pki duit saper.duit pas ker.tlgla korang 2 beban malaysia ok.dh la rmi rakyat miskin.bila bg duit belajar menentang blk tp bila bab duit menadah terhegeh-hegeh.kepala otak korang nak free jer kan.sbb 2 la x maju.klu kaya pn mulut suka mengutuk sbb 2 negeri lakhanat.bknnyer koRANG NI BAIK PN,KORANG INGAT TUHAN X TAU APE KOrang buat.

Blog Widget by LinkWithin