adsense

20 January, 2008

Saham Akhirat



Sebuah Maahad dan juga sebuah masjid memerlukan sumbangan anda semua. Fikirkanlah tentang saham akhirat ini. Selagi masjid itu digunakan, selagi ilmu dan amal anak-anak tahfiz ini amalkan, insyaallah selagi itulah kita mendapat pahala dari Allah.

“Kamu sekali-kali tidak akan mencapai kebajikan yang sempurna sehingga kamu menafkahkan harta yang kamu cintai ke jalan Allah. Dan apa jua yang kamu dermakan maka sesungguhnya Allah Maha mengetahui.” Surah Al Imran : ayat 92

“Apabila mati anak Adam, terputuslah amalannya kecuali tiga perkara iaitu sedekah jariah, ilmu yang bermanfaat dan anak soleh yang mendoakan kepadanya” . Hadith Riwayat Muslim

Sudahkah kita bersedia untuk meniggalkan dunia ini? Sebanyak manakah amalan yang telah kita ada?

Oleh itu, dipelawa kepada sesiapa yang berhati mulia yang ingin menderma kepada:

Maahad Tahfiz Darul Quran Wal-Qiraat dan Masjid Imam Syafie, Pasir Mas, Kelantan

Masjid imam syafie adalah untuk kegunaan maahad tersebut dan kedua-duanya menggunakan akaun Bank Islam yang berbeza. Terpulang kepada anda untuk derma kepada maahad tahfiz atau masjid tersebut atau kedua-duanya.

Info: Pada tahun 70an, di Kelantan terdapat 134 pondok tahfiz yang melahirkan ramai tokoh-tokoh agama terbilang tanahair tetapi kini hanya tinggal 4 sahaja pondok tahfiz yang aktif. Yang tinggal ini pula diterajui oleh tuan guru-tuan guru yang berumur 60 hingga 80 tahun. Demi kepentingan agama Islam yang dicintai, sama-samalah kita bangunkan semula institusi ini.
Maklumlah di sekolah sekarang ini, boleh dipilih diantara matapelajaran agama dengan lukisan. Kalau lulus lukisan, tak lulus agama pun tak mengapa. Alangkah sedihnya. Apa sumbagan anda tentang hal ini?

A. Derma untuk masjid:
No. Akaun Bank Islam Berhad (cawangan Pasir mas, Kelantan): 03027010032451 (Diatas nama: Masjid Imam Syafie),

B. Maahad Tahfiz
No. Akaun Bank Islam Berhad (cawangan Pasir mas, Kelantan): 3027010014625 (Diatas nama: Bendahari Maahad Tahfiz Darul Quran Wal-Qiraat)

Tuan-tuan juga boleh menghulurkan sendiri sumbangan anda di alamat:

Maahad Tahfiz Darul Quran Wal-Qiraat, Jalan Sekolah Sri Kaimbang, Mukim Repek, 17070, Pasir Mas, Kelantan Darul Naim. Tel / Fax: 609 7905477.
Pengetua Tahfiz: Tuan Guru Mohammad Subki Abdul Rahman: 019 9394185.

Gambar-gambar dan surat-surat berkenaan ada disertakan di

SINI

Jika anda tidak mampu memberikan sumbangan, harap dapat fowardkan email ini kepada seramai mungkin. Anda tetap mendapat pahala yang besar.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin