adsense

19 January, 2008

Siti mungkin sertai politik



PORT DICKSON 17 Jan. – Penyanyi terkenal, Datuk Siti Nurhaliza Taruddin tidak menolak kemungkinan menyertai arena politik kerana minat yang mendalam untuk berbakti kepada masyarakat, khususnya dalam kerja amal.


Malahan katanya, sokongan padu juga akan diberikan kepada pucuk pimpinan negara dalam menghadapi pilihan raya yang akan diadakan pada bila-bila masa.


‘‘Insya-Allah suatu hari nanti, siapa tahu. Tetapi buat masa ini, Siti mahu terlibat aktif dengan aktiviti masyarakat melalui Yayasan Nur Jiwa. Biarlah Siti tumpukan dahulu kepada bidang seni untuk waktu ini,” katanya.


Siti Nurhaliza berkata demikian kepada pemberita pada majlis Cipta Ekspres anjuran Badan Perlindungan Hakcipta Malaysia (MACP) dan Kementerian Kebudayaan, Kesenian dan Warisan Malaysia (KeKKWa) di sini, hari ini.


Menurut Siti, beliau akan sentiasa melibatkan diri dalam kerja amal serta membantu masyarakat kerana aspek-aspek itu penting sebelum menceburkan diri dalam bidang politik.


‘‘Kalau boleh Siti memang selalu hendak berbakti dengan masyarakat tetapi tidak semestinya dalam bidang politik. Banyak cara boleh dilakukan termasuk yayasan yang Siti asaskan itu,” kata Siti Nurhaliza yang ditemani suaminya, Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa.


Mengenai pilihan raya umum akan datang, Siti Nurhaliza berkata, sebagai rakyat Malaysia, dia juga akan melaksanakan tugasnya untuk mengundi.


‘‘Kita sebagai rakyat Malaysia perlu melaksanakan tanggungjawab dengan baik. Kita mahu hidup dengan aman. Kalau kita mahukan yang terbaik, kita harus memilih yang terbaik,” katanya.


Pada majlis tersebut, Siti Nurhaliza menerima cakera padat Cipta Ekspres daripada Pengerusi MACP, Habsah Hassan yang mengandungi 13 lagu terbaru ciptaan komposer terkenal antaranya M. Nasir, Adnan Abu Hassan, Fauzi Marzuki, S. Atan dan Johan Nawawi.

1 comment:

Anonymous said...

takat pass form 3 tak payah lah.....buat di belasah mat sabu di parlimen.

Blog Widget by LinkWithin